וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא נפתח בדיאלוג עם חמאס"

יוני מנדל

8.8.2007 / 14:46

יו"ר הרשות אמר ש"רק החזרת המצב בעזה לקדמותו תוכל להביא לדיאלוג חמאס-פתח". אמר את הדברים אחרי פגישה בת שעה עם מובארק

יו"ר הרשות הפלסטינית [[אבו מאזן]] ונשיא מצרים [[חוסני מובארק]] נפגשו היום ב[[אלכסנדריה]] ודנו ביוזמת השלום המתוכננת לסתיו ובמצב הביטחוני ברשות הפלסטינית. במהלך הפגישה, בארמון ראס א-תין בעיר, הביע הנשיא מובארק את התמיכה המלאה של ארצו בממשלתו של אבו מאזן. הוא התייחס למשבר ברצועת עזה ואמר ש"יש לשים קץ למשבר הפלסטיני שנבע מהשתלטות חמאס על הרצועה, וכי יש להשיב את המצב בעזה למצב שהיה לפני ההפיכה".

בהתייחס לכך תקף אבו מאזן את חמאס ואמר, כי "מה שחמאס עשו בעזה היא פעולה הרסנית". הוא הכחיש את השמועות כאילו מתקיים דו-שיח סודי בין חמאס לפתח ואמר ש"חמאס יודעים היטב מה דרוש בשביל דיאלוג. אנו דורשים את החזרת המצב בעזה לקדמותו. למצב בו הייתה הרצועה ערב ההפיכה". הוא טען ש"חמאס סייעו רק לאוייבי הפלסטינים בעולם".

"יש לחזק את מנגננוני הביטחון"

סוכנות הידיעות הפלסטינית "רמאטאן" מדווחת, כי בפגישה בין השניים הם הסכימו שיש לשפר את הסיוע הביטחוני שניתן לפלסטינים ובעיקר - אימון והכשרת כוחות הביטחון הפלסטינים.

אבו מאזן ומובארק דנו גם בוועידת השלום המתוכננת לסתיו. לפי הדיווחים, השניים הסכימו ש"עוד בטרם תתחיל הפסגה יש להגיע להסכמות מפורטות בכל אחד מהנושאים הבוערים". לדבריהם, "אסור להסתפק בהכרזה על העקרונות הכלליים של השיחות שכן אין בכך כל חדש. העקרונות הכלליים כבר הוצגו ביוזמת השלום הערבית, ביוזמות השלום של נשיא ארצות הברית ג'ורג' בוש ובהחלטות בינלאומיות".

אבו מאזן הגיע אמש למצרים והתארח בעיר הנמל אלכסנדריה. קודם לפגישתו עם נשיא מצרים נפגש אבו מאזן עם השר המצרי לענייני מודיעין עומר סלימן ועם מושל אלכסנדריה עאדל לביב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully