וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת האחיות הבולגריות: עכשיו הסרט

יוני מנדל

8.8.2007 / 12:48

8 שנים ריחף גזר דין מוות על 5 האחיות ורופא פלסטיני באשמת הדבקת ילדים לובים באיידס. בארה"ב קנו את הזכויות לסרט

חברה אמריקאית להפקת סרטים החליטה להפוך לסרט הוליוודי את פרשת מעצרם בלוב של הרופא פלסטיני וחמש האחיות הבולגריות. החברה, "סיקס סנס", הודיעה שחתמה על חוזה עם השישה המאפשר לה באופן בלעדי להשתמש בזכויות השידור של סיפוריהם האישיים. הסרט, כך לפי דיווח רשת אל-ג'זירה, יישא את השם "שישה בבנגאזי", על שם עיר הנמל הלובית שבסמוך לה הוחזקו ששת העצורים.

בימים אלו מקיימת החברה ראיונות עם במאי קולנוע ושחקני קולנוע [[הוליווד]]ים. כמו כן, צוות של חברת ההפקה כבר יצא לבולגריה להיפגש עם האחיות ומשפחותיהן ולעבוד על כתיבת התסריט. לדברי הצוות, "האחיות הביעו שמחה אדירה על כך שסיפורן עומד להפוך לסרט".

"זה לא סיפור בולגרי בלבד"

סיפורם של השישה הסתיים לפני כשבועיים אחרי שבע שנים של מעצר בלוב, בהן התעללו בהם, היכו ואנסו אותם. הפרשה החלה לפני כשמונה שנים כשנגיף האיידס התפרץ בבית החולים לילדים בו הם עבדו. השלטונות הלוביים האשימו את השישה בהפצת הנגיף בטענה שהם הזריקו ב-460 ילדים דם הנגוע בנגיף.

בסופו של המשפט המתוקשר שלכל אורכו הם טענו שהם חפים מפשע, נגזר עליהם גזר דין מוות, שהומר לאחר מכן במאסר עולם. לפני כשבועיים, בהתערבות רעייתו של נשיא צרפת, התאפשר מתן חנינה לשישה. עדיין לא ברור מה קיבלה לוב בתמורה למהלך.

בהודעת חברת הסרטים, שהפיקה גם את הסרט "[[מלון רואנדה]]" שהיה מועמד לאוסקר, נאמר ש"המטרה היא לנסות ולהעביר בצורה האותנטית ביותר את מה שעבר על השישה בלוב בשמונה השנים האחרונות". לדברי מנהל החברה סאם פיור, "לא מדובר בסיפור בולגרי בלבד, אלא בסיפור אנושי. העולם צריך ללמוד על העוול הנורא שהתרחש שם". פיור הוסיף ש"אנו ננסה גם לספר את סיפורם של הילדים, ש-50 מהם כבר מתו מאיידס בשנים האחרונות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully