וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריטניה וארה"ב חלוקות: מתי לסגת מעירק?

8.8.2007 / 10:18

בבריטניה הולכים וגוברים הקולות שקוראים לסגת מעירק עוד השנה. בוושינגטון מביעים "חוסר שביעות רצון" מאפשרות זו

מתיחות חדשה ביחסי בריטניה-ארצות הברית: גורמים בממשל בוש מביעים בימים האחרונים חוסר שביעות רצון מהאפשרות שבריטניה תפנה בחודשים הקרובים את חייליה מדרום עירק, ולוחצים על לונדון להשאיר את הכוחות בדרום עירק לפחות שנתיים נוספות.

העיתון הבריטי "גרדיאן" מצטט הבוקר בכירים בממשל בוושינגטון שביקשו לשמור על אנונימיות, האומרים כי הנשיא בוש "מודאג מאוד" מההשלכות של נסיגת 5,000 החיילים הבריטים. "אם הבחירה היא בין נסיגה בריטית בסוף שנת 2007, לבין המשך הנוכחות הבריטית בשטח בשנה והשנתיים הבאות – סביר שהנשיא בוש יעדיף שכל עוד גם האמריקאים נמצאים בעירק, גם הבריטים יהיו שם".

סגן נשיא ארצות הברית דיק צ'ייני התייחס בעקיפין לסוגיה זו בנאום שנשא ביום שני. הוא אמר כי "אף אחד אינו יכול להתעלם מההשלכות האפשריות של הסגת כוחות הקואליציה מעירק לפני שהעירקים יכולים להגן על עצמם". אולם לא בטוח שהדברים הללו ישכנעו את הציבור הבריטי, שרובו הגדול תומך בנסיגה. הלחצים מוושינגטון מתגמדים אל מול העובדה שהאומה הבריטית קברה יותר מ-150 מבניה עד כה בגלל המלחמה מעירק. ארגונים המתנגדים למלחמה אמרו כי אין זה הגיוני ש"וושינגטון תכתיב לנו מתי וכיצד לסגת מעירק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully