וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוטופיה? חלום?

שרון אחדות

8.8.2007 / 9:00

שרון אחדות מציג את קווי היסוד של הממשלה הירוקה שתושבע בשנת 2020. את הצעד הראשון צריך לעשות כבר היום

כבוד נשיאת המדינה, אדוני היו"ר, כנסת נכבדה.

אני מתכבד להציג את קווי היסוד של הממשלה שאני עומד בראשה ואת חזונה לארבע השנים הקרובות.

כפי שהתחייבתי לא אחת במהלך הקמפיין, הממשלה בראשותי תשים על סדר יומה את הנושאים האזרחיים בכלל ואת הדאגה לסביבה על כל היבטיה בפרט.

השיקולים הסביבתיים יהיו חלק מרכזי בפעילות הממשלה ויחידות הסמך שלה; כל פרויקט וכל החלטת ממשלה ייבחנו מהיבטים של פיתוח בר-קיימא ויתקבלו על פיהם.

ברשותכן, גבירותי חברות הכנסת, אפרט כמה החלטות שקיבלתי בנושא:

1. השר להגנת הסביבה ישמש כסגן ראש הממשלה וחבר בקבינטים המדיני-ביטחוני והכלכלי-חברתי.

2. סמכויות המשרד להגנת הסביבה והיקפו יגדלו באופן משמעותי. מינהל מקרקעי ישראל, מינהל התכנון במשרד הפנים, מנהלת הביוב ורשות המים במשרד התשתיות יועברו לאחריות המשרד להגנת הסביבה, שתקציבו השנתי יעלה בשנת התקציב הנוכחית ל-2 מיליארד שקל וימשיך לגדול ב-10% מדי שנה בארבע השנים הקרובות.

3. הנחיתי את שר המשפטים הנכנס לקדם בחקיקה מזורזת את נושא בית הדין הירוק לעניינים סביבתיים. מהלך זה חשוב וחיוני משום שכיום מתקיים מצב בלתי נסבל שבו דינו של עבריין שהפר את חוקי הסביבה נגזר שנים לאחר ביצוע העבירה.

בית הדין הירוק יעסוק בעבירות בנושאים סביבתיים בלבד, יוקצה כוח אדם ייעודי לעניין ובית הדין יהיה חייב לסיים תיקים שיונחו לפניו בתוך שלושה חודשים מיום הגשת כתב האישום.

4. על ראשי הרשויות המקומיות להפנים את אחריותם לעניין הסביבתי. הנחיתי את שר הפנים לא להתפשר. ראש רשות מקומית שתנוהל לא על פי אמות מידה סביבתיות נאותות יודח, ובמקומו תמונה באופן מיידי ועדה קרואה.

5. איני מתנער מאחריות אישית, ובכוונתי לשמש דוגמה: חשבונות החשמל והמים החודשיים בביתי הפרטי יהיו נגישים לציבור ויפורסמו באתר הכנסת. אני מצפה מכלל חברי הבית לנהוג כך. אדוני היושב ראש, חברי הכנסת יהוו דוגמה לכלל תושבי ישראל, ומעתה והלאה ייסעו במכוניות חשמליות בלבד.

6. ועדת המנכ"לים בנושא פיתוח בר-קיימא, שבראשה עמד עד כה מנכ"ל המשרד להגנת הסביבה, תועבר לאחריותי, ובראשה יעמוד החל ממחר מנכ"ל משרד ראש הממשלה, שאחת לחודש ידווח לי אישית על פעילותה.

7. יש לברך על כניסתם של גורמים בינלאומיים לפעילות במשק הישראלי. רשות החברות תאשר כניסה לפעילות רק לחברות ולקרנות בינלאומיות שיעמדו בשני הפרמטרים הבאים: חוסן כלכלי ואי השקעה בפרויקטים המוגדרים "מזהמים" במדינות אחרות ברחבי הגלובוס.

8. השרים להגנת הסביבה, פנים, תשתיות לאומיות, שיכון ותחבורה יחויבו לדווח לוועדה פעמיים בשנה על פעילות משרדם בהיבט הסביבתי בדיון שיהיה פתוח לתקשורת.

9. בימים האחרונים שוחחתי עם מנהיגי האזור שהתקשרו לברך אותי. קיבלתי את הסכמתם לכנס ועידה אזורית שבה נדון בדרכים למנוע זיהום מקורות המים, האוויר והקרקע. סוגיות הסביבה אינן יודעות גבול. רק יחד, במאמצים משותפים, נוכל למנוע פגיעה בסביבה למען הדורות הבאים. בכוונתי לארח את הוועידה באביב הקרוב בירושלים.

אוטופיה? חלום? דבר אחד בטוח. את הצעד הראשון צריך לעשות כבר היום.

הכותב הוא דובר המשרד להגנת הסביבה


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully