וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: המסחר נסגר בעליות שערים

אלי שיצר

7.8.2007 / 23:38

בוול סטריט התאכזבו מהחלטת הנגיד האמריקאי שלא להפחית את הריבית. עם זאת, הדאו גו'נס עלה ב-0.2% והנאסד"ק הוסיף 0.6%

בצל החלטת הריבית, נחתם יום מסחר עצבני בוול סטריט בעליות שערים. בוול סטריט המתינו היום בדריכות להחלטה על גובה הריבית. הנגיד האמריקאי ברננקי לא ממש סיפק את הסחורה אותה רצו לשמוע בוול סטריט - רמז להפחתת הריבית בספטמבר. עם זאת, לאחר שהמשקיעים נרגעו ועיכלו שאין כל שינוי בנתונים, חזר השוק לעליות שערים. מדד S&P500 טיפס ב-0.6% ל-1,477 נקודות, מדד דאו ג'ונס עלה ב-0.2% ל-13,504 נקודות ומדד נאסד"ק הוסיף 0.6% ל-2,562 נקודות.

נגיד הבנק המרכזי האמריקאי, בן ברננקי, הותיר את הריבית על כנה - ברמה של 5.25% - למרות המשבר בשוק המשכנתאות. רמזים על הורדת ריבית בפעם הבאה - בספטמבר - לא ניתנו. בשוק ההון בארה"ב ציפו למסר אופטימי יותר והחשש ממחנק אשראי ברמות הריבית הנוכחיות ומפגיעה בצמיחת החברות כתוצאה מכך - נותר בעינו. ברננקי מצדו ציין כי האינפלציה היא עדיין מקור הדאגה העיקרי של הפד וכי הוא צופה צמיחה מתונה למרות תנודתיות השווקים.

עוד פורסם היום כי פריון העבודה בארה"ב עלה ב-1.8% ברבעון השני של 2007, פחות מתחזיות האנליסטים, בשעה שעלות העבודה זינקה ב-2.1%; כך לפי נתוני משרד העבודה האמריקאי. מדובר בעלייה החדה ביותר בפריון העבודה בארה"ב מאז הרבעון הראשון של 2006, אז עלה פריון העבודה ב-2.5%.

מחיר הנפט ממשיך להיות מקור לרגיעה מסוימת בימים האחרונים. עם זאת, היום טיפס מחירה של חבית נפט ב-0.5% למחיר של 72.42 דולר לאחר שבשבוע שעבר נסק ל-78.8 דולר לחבית.

בשוק הסולידי נרשמת עלייה קלה של 0.1% בתשואה של איגרת חוב ל-10 שנים של ממשלת ארה"ב ל-4.743%.

לאחר רבעון ראשון שכלל אזהרת רווח ותוצאות מאכזבות, דיווחה חברת אודיוקודס על תוצאות שעקפו את תחזיות האנליסטים. ההכנסות הסתכמו ב-38.4 מיליון דולר וההפסד הסתכם במיליון דולר או 2 סנט למניה. הכנסות אלה היוו צמיחה של כ-15.5% לעומת הרבעון המקביל וצמיחה של 5.2% לעומת הרבעון הראשון של 2007. הרווח פרופורמה, שמתעלם מהוצאות חד פעמיות כגון אופציות למנהלים, הסתכם בכ-1.4 מיליון דולר לעומת רווח של כ-3.3 מיליון דולר ברבעון המקביל. המניה זינקה ב-7.4% למחיר של 5.5 דולרים לאחר שבשיחת הוועידה ציין סמנכ"ל הכספים נחום פאלק כי בחברה מצפים כעת שהרווח יתקרב לחלקו העליון של טווח התחזית לרווח שנתי של 15-12 סנט למניה.

מניית אלווריון דילגה ב-5.2% והשלימה זינוק של כ-75% מתחילת השנה למחיר של 12 דולר המבטא רמת שיא של שנתיים. אלווריון המייצרת ציוד לתקשורת אלחוטית רחבת פס, הודיעה היום על שיתוף פעולה אסטרטגי עם היטאצ'י היפאנית. במסגרת שיתוף הפעולה, תספק אלווריון ציוד WiMax נייד להיטאצ'י שתשלב את הידע העשיר שלה בתחום דור 3 של עולם התקשורת והסלולר.

מניית דלק US (סימול DK) איבדה כ-3% על רקע הירידה במחיר הנפט למרות שדיווחה על רבעון שיא ברווחיה. דלק US משמשת כזרוע האמריקאית של קבוצת דלק שבשליטת יצחק תשובה.

החברה רשמה זינוק של 59% ברווחיה לרווח שיא של 67 מיליון דולר, כך שהרווח למניה היה 1.29 דולר - גבוה ב-7 סנט מהתחזית הממוצעת בוול סטריט. התוצאות החזקות של החברה נבעו בעיקר משיפור במרווח הזיקוק של חבית נפט. עם זאת, בסיטי חזרו על המלצת "החזק" למניה.

מניית אן.די.אס זינקה בכ-14% לאחר שהחברה עקפה את התחזית הממוצעת של שבעה אנליסטים, שחזו לה הכנסות של 182 מיליון דולר ורווח למניה של 56 סנט.

אנ.די.אס, מקבוצת ניוז קורפ של איל התקשורת רופרט מרדוק, אמנם אינה בשליטה ישראלית אבל יש לה פעילות ענפה בישראל. ברבעון האחרון של שנת הכספים, שהסתיים בסוף יוני האחרון, צמחו ההכנסות ב-31% לעומת הרבעון המקביל אשתקד ל-202 מיליון דולר. הרווח הנקי עלה ב-108% לעומת הרבעון המקביל ל-41 מיליון דולר, 70 סנט למניה.

אופטיבייס, המתמחה בפתרונות לדחיסה ולהעברה של שידורי וידיאו דיגיטלים על גבי רשת האינטרנט (IPTV), ושפעילותה משיקה לזו של סקופוס, העלתה בכ-10% (חצי דולר) את מחיר הצעת הרכש החלקית לסקופוס ל-5.75 דולרים למניה בעקבות היענות נמוכה של בעלי המניות. מניית סקופוס טיפסה בתגובה להודעה ב-6.5% למחיר של 5.4 דולרים. מנגד, איבדה מניית אופטיבייס 4.6% למחיר 3.7 דולרים.

ג’קדה דיווחה על עלייה של 6% בשורת ההכנסות ל-5.1 מיליון דולר ועל קיטון של 30% בהפסד הנקי לכ-700 אלף דולר. המניה עולה בתגובה ב-0.6% למחיר של 3.3 דולרים.

עונת הדו"חות נמצאת בעיצומה בקרב החברות הישראליות ולאחר המסחר יגיעו דו"חות אקוויטי 1, ווקלטק ומאינד. מחר לאחר המסחר ידווחו פאנדטק, אומריקס ואורמת טכנולוגיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully