וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"למשטרה אין די כלים לטיפול בפשיעה"

שרון נובק

7.8.2007 / 14:23

כך אמר היום יו"ר ועדת הפנים של הכנסת, ודרש להגדיל את תקציב המשטרה. ראש אגף החקירות במשטרה: רמת ההרתעה נמוכה

"ישנה כעת מלחמת עולם בין תושבי המדינה לבין ארגוני הפשיעה, והממשלה לא נותנת למשטרה מספיק כלים כדי לנצח במלחמה" - כך אמר היום ח"כ אופיר פינס-פז (העבודה) בישיבת ועדת הפנים והגנת הסביבה, בראשה הוא עומד.

בישיבה סקר ראש האגף לחקירות ולמודיעין במשטרה ניצב יוחנן דנינו את פעילות האגף. לדברי דנינו, אחוז גילוי העבריינים במדינה נמוך, ויש בעיה בהרתעתם. דנינו יחס את בעיות המשטרה למחסור במשאבים. מנתונים שהציג עולה, כי בעוד מספר התיקים שנפתחו בישראל מאז שנת 1960 עלה פי 10, גדלה המשטרה רק ב-50%.

"המשטרה מנסה לגייס מומחים במחשבים, משפטנים ומומחים בכלכלה כדי להלחם בשחיתות הציבורית", אמר דנינו והוסיף כי אם יהיו יותר אמצעים המשטרה תוכל לספק רמת הרתעה גבוהה יותר.

הוועדה החליטה לדרוש מהממשלה להקים ועדה ציבורית לבחינת המשטרה, ולקרוא לה שלא לאפשר לנהל משפטי רצח לאורך שנים. כמו כן, קראה הוועדה למשטרה ליישם את התכנית להגנת עדים, שכיום מתפקדת באופן חלקי בלבד, ופועלת בלוח זמנים לא ישים.

סיוע למשפחות נפגעי עבירה

שלוש אמהות שילדיהן נרצחו בשנים האחרונות נכחו בדיון. האמהות דרשו לחייב בחוק מתן סיוע נפשי וכלכלי לבני משפחות נפגעי עבירה ולהחמיר בענישה לעבריינים.

אילנה שלחוב, אמה של שקד שנרצחה לפני כארבע שנים, סיפרה כי רוצחי בתה נמצאים במעצר בית בשל קריסה של מערכת המשפט. "צריך להבטיח את זכויות נפגעי העברה לליווי משפטי". לדבריה הצטרפה חבצלת עמרם שבתה נרצחה, ותיארה את היחס המשפיל לו זכתה במשטרה כשבאה להתלונן על חטיפת בתה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully