וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עצומה לשר הפנים: הגן על הפליטים

שרון נובק

6.8.2007 / 16:35

שר הפנים יקבע אם להכיר בפליטים או לגרשם למצרים. "אמנסטי" השיק עצומה הקוראת לו לסייע לנזקקים מבינהם. חתמו בהמוניכם

בימים הקרובים יקבע גורלם של מאות הפליטים האפריקאים שהגיעו בשבועות האחרונים לישראל. שר הפנים מאיר שטרית צפוי להחליט עד סוף החודש הבא אם לקבל או לדחות את המלצות האו"ם להכיר בפליטים ולהעניק להם מקלט מדיני בישראל. הפליטים שלא יזכו בהכרה יגורשו מישראל לאלתר, ויוחזרו לארצות המוצא שלהם, בהם יהיו חשופים לרצח עם וסכנת חיים, או למצרים, שחייליה יורים ומתעללים בפליטים למוות.

ארגון זכויות האדם אמנסטי אינטרנשיונל השיק היום קמפיין למען הפליטים, במסגרתו נוסחה עצומה המופנית לשר הפנים ומבקשת ממנו לבצע בדיקה פרטנית של כל מבקש מקלט מדיני, ולהעניק מעמד לפליטים המוכרים על מנת שיוכלו לממש את זכויותיהם. כך ינצלו מחיי אפליה, השפלה, אלימות ומוות. כל אחד ואחת מאזרחי ישראל מוזמן לחתום על העצומה.

אילן לונאי מנהל הפעילות באמנסטי אמר היום כי במשך העשורים האחרונים מבוצעת בישראל מדיניות של "חוסר המדיניות" בכל הנוגע לפליטים, שפוגעת בזכויותיהם של מבקשי מקלט רבים. "הפליטים הסודנים אשר ברחו מארץ מוצאם זכאים לטיפול ויחס הוגן, על המדינה חלה האחריות לבחון את סיפורם באופן מעמיק ולקבל החלטות לגבי זכאותם להגנה בישראל", אמר לונאי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully