וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השבוע בעירק 5.8 - 30.7

שי אילן

5.8.2007 / 19:42

מכוניות תופת, קברי אחים וגם מפוצץ המסגד בסמרה, שנהרג בתקיפה אווירית אמריקאית. כך העבירו תושבי עירק את השבוע

היום הודיע דובר של צבא ארצות הברית שהייתם אל בדרי, איש ארגון אל קאעדה שתכנן את הפיגועים במסגד השיעי בסמרה, נהרג. בפברואר 2006 נהרסה בפיגוע כיפת הזהב של המסגד השיעי, אחד המקומות המקודשים ביותר לפלג זה של האיסלם. הפיגוע גרר שורה של מעשי איבה בין-עדתיים, והיה אחראי להחרפה ביחסים בין השיעים לסונים. בדיווחים השבועיים שאנו מפרסמים על האירועים האלימים בעירק יש נוכחות ברורה לאיבה הזאת בדמות עשרות הרוגים.

אל בדרי היה אחראי גם לפיגוע השני במסגד, בו נהרסו הצריחים. גם הוא גרר גל של פיגועי נגד שיעיים. נסיבות מותו של אל בדרי לא ידועות, אבל משערים שהוא נהרג בהתקפה אווירית של ארצות הברית.

50 הרוגים בפיצוץ משאית דלק

וברחבי עירק נמשכת שגרת האימה. 25 גופות התגלו על ידי משטרת בגדד ברחובות, ביום שני. מכונית ממולכדת שהתפוצצה בעיר גרמה למותם של ששה אנשים. בפלוג'ה נהרגו שלושה חיילים אמריקאים בקרבות. ביום שלישי נמשו מהחידקל באזור העיר קוט שש גופות של אנשים שעונו ונרצחו. בין שלישי לרביעי נמצאו בבגדד 25 גופות של בני אדם שנרצחו, רובם באירועי איבה בין הפלגים האיסלמיים.

ביום רביעי פוצץ מחבל משאית דלק אחרי שמשך אליו נהגים בתחנת דלק מקומית. באירוע זה נהרגו 50 בני אדם ונפצעו 60. בפיצוץ של שתי מכוניות ממולכדות נוספות בעיר נהרגו 23 בני אדם ונפצעו כחמישים.

בבגדד נהרגו 3 חיילים אמריקאים ביום רביעי, ובבצרה נהרג חייל בריטי אחד. ביום חמישי נמצאו ברחובות בגדד 25 גופות נוספות. 7 מטחי מרגמה על משרדי המפלגה האיסלמית העירקית בבגדד גרמו למותם של שלושה בני אדם.

בכיר במשרד התעשייה העירקי נורה ממכונית נוסעת ונהרג ו-13 בני אדם נהרגו בבירה מפיצוץ מכונית ממולכדת. ליד תיקרית מצאו חיילים של צבא ארצות הברית קבר אחים ובו 17 גופות. בין הגופות נשים, ילדים וקשישים, כולם סונים. ארצות הברית מאשימה את אל קאעדה במותם. שני חיילים אמריקאים נהגו בבגדד ואחד בבצרה.

בין שישי לשבת נמצאו 21 גופות ברחובות בגדד. היום נהרגו 11 בני אדם מאש מרגמות שנורתה על תחנת דלק, בעת שמילאו דלק במכוניותיהם. בתחנת דלק אחרת נהרגו שישה באירוע דומה. בעיר מהוויל נמצאו גופותיהם של שלושה בני אדם שעונו לפני שהוצאו להורג. בסך הכול נהרגו השבוע 15 חיילים אמריקאים, חייל בריטי אחד ובאומדן זהיר ביותר, כ-350 אזרחים.

  • עוד באותו נושא:
  • אל-קאעדה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully