וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלפי ניצולים השתתפו ב"מצעד החיים"

שרון נובק

5.8.2007 / 17:02

אלפי ניצולים הגיעו לגן הוורדים בירושלים ומחו נגד הקצבה הזעומה שהוצעה להם ע"י רה"מ, ובדרישה לטפל במצוקתם לאלתר

הסתיימה עצרת המחאה של ניצולי השואה בירושלים. כאלפיים ניצולי שואה, חניכי תנועות נוער, אישי ציבור ופעילים חברתיים נאספו אחר הצהריים בגן הוורדים מול משרד ראש הממשלה בירושלים, וצעדו ב"מצעד החיים" במחאה על הקצבה הזעומה שהוצעה להם על ידי משרד ראש הממשלה. לטענת המארגנים, כ-6,000 בני אדם הגיעו לצעוד יחד עם הניצולים.

המפגינים שהגיעו למקום לבושים בחולצות שחורות, ועליהן מודפס המשפט: "השואה עדיין כאן". במקום נכחו חברי הכנסת רובי ריבלין (הליכוד), קולט אביטל (העבודה), זבולון אורלב (האיחוד הלאומי-מפד"ל) ומיכאל מלכיאור (העבודה).

מארגני המצעד, הקרן לרווחת נפגעי השואה ותנועת "תפנית", דורשים מראש הממשלה אהוד אולמרט לבטל לאלתר את ההחלטה להעניק קצבה חודשית של כ-83 שקלים לכל ניצול, ולהפגש מיד עם נציגי הניצולים. המצעד התקיים למרות חילוקי דעות בין ארגוני הניצולים על אופי המאבק.

בעצרת שהתקיימה לאחר המצעד נאמו ניצולי שואה, בהם גם האלוף (מיל.) יוסי פלד. בין הנואמים הנוספים בעצרת היו גם נציגי הדור השני לשואה ועוזי דיין, יו"ר תנועת 'תפנית'.

הבוקר פרסם השר לענייני גמלאים רפי איתן הצעה, לפיה הניצולים יקבלו קצבה חודשית שתנוע בין 1,000 ל-6,000 שקל. נח פלוג, יו"ר המרכז לארגוני ניצולי השואה בישראל דחה את ההצעה, ואמר כי אינה מחדשת דבר, ומתארת למעשה את המצב הקיים ביחס לזכויותיהם של ניצולי שואה בארץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully