וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמה של מדלן: ידעתי מההתחלה שהיא נחטפה

שי אילן

5.8.2007 / 16:43

קייט מק'קאן העניקה לראשונה מאז נעלמה בתה ראיון מרגש לעיתונים הבריטים, בו היא מספרת על החרטה ועל התקווה

בקרוב ימלאו מאה ימים להעלמה של מדלן מק'קאן, הילדה בת הארבע שנחטפה בעת חופשה משפחתית בפורטוגל. הבוקר לראשונה התראיינה אמה לעיתונות הבריטית, ללא בעלה, כדי למסור את גרסתה על האירועים באותו יום נורא, ולספר על השתלשלותם מאז.

"הדבר שלגביו תמיד הייתי בטוחה, הוא שאני רוצה להיות אם", אמרה קייט מק'קאן ל"אינדיפנדנט". בני הזוג ניסו להיכנס להיריון ולא הצליחו זמן רב. קייט עברה הפריית מבחנה, ולאחר ניסיון אחר כושל נכנסה להריון עם מדלן. קייט סיפרה, כי "זה היה נפלא. זה נראה לי לא מציאותי". הזוג חיכה 12 שבועות לפני שגילה למשפחה ולחברים על דבר ההריון. קייט מתוודה שהטיפול במדלן היה קשה בחצי השנה הראשונה, אך הוא חיזק עוד יותר את הקשר בין ההורים לילדה. אחרי מדלן נולדו לזוג תאומים וקייט אמרה שמדלן היתה נפלאה כלפיהם, למרות תשומת הלב שחסרה לה.

"20 שניות לא האמנתי שזה קורה"

מדלן התרגשה מאוד לקראת החופשה, אמרה קייט ל"סנדיי-טיימס": "לא הייתה איתה כל בעיה במטוס. היא ישבה וצבעה וקראה בספר". 28 מבני המשפחה בילו יחד את החופשה בפורטוגל. היו שם ילדים בכל הגילים, עד גיל 13 וכולם שיחקו יחד, היא מספרת. "הילדים שחו, חתרו בסירה, שיחקו טניס ומדלן נהנתה מאוד. הם התכוונו לערוך ריקוד ביום שישי. זו הצגה שהם עבדו עליה כמה ימים. מעולם לא הספקתי לראות אותה", אמרה.

על רגע הגילוי שמדלן נעלמה מספרת קייט מק'קאן: "היו 20 שניות בהן לא האמנתי שזה קורה. חשבתי שזה לא יכול להיות. אז הופיעו פניקה ופחד... צרחתי את השם שלה..." היא מגלה שלרגע לא חשבה שמדלן יצאה בעצמה מיחידת הנופש. היה ברור לה שמישהו חדר לשם.

מקווה שהורים ילמדו לקח

אחרי הפחד, הופיעה האשמה. "אני כל כך מצטערת", היא אומרת. "אני לא יודעת למה חשבנו שהיא בטוחה". היא מעלה השערות שאולי בגלל שהמקום כל כך ידידותי למשפחה, היא חשה ביטחון יתר. לטענתה, היא אם אחראית ביותר ואם היתה יודעת שנשקפת סכנה, ולו הקטנה ביותר לילדיה, היא לא היתה עוזבת אותם לרגע. במקרה זה, היא לא התלבטה בכלל.

הלילה ההוא לא מניח לבני הזוג וקייט חושבת עליו שוב ושוב. היא אומרת שהיא מקווה שזוגות אחרים ילמדו את הלקח מן המקרה שלהם. קייט מחזיקה בחבילה את הבגדים של מדלן ואומרת שיש עוד הרבה מתנות שהיא צריכה לפתוח, ששלחו אנשים שאינם מכירים אותה. התאומים בני השנתיים וחצי יודעים שהיא נעדרת ומתגעגעים אליה.

ההתמודדות של גרי, האב, היא באמצעות עשייה. הוא צריך להיות עסוק, והוא מנהל את הקמפיין, היא מספרת. היא מדברת על התגובות המחזקות והתומכות, ולעומתן התגובות השליליות, המכאיבות. היא חתמה בתקווה שמדלן תימצא לפני תום מאה הימים, בשבת הקרובה. היא מודעת לעובדה שיש עוד ילדים חטופים. "מדלן היא העדיפות הראשונה שלנו, אבל אנחנו חייבים לעזור", אמרה. "אי אפשר להתעלם מאותם ילדים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully