וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפליטים לבג"ץ: הגירוש אינו חוקי

5.8.2007 / 15:29

בעתירה טוענים פליטים מאפריקה כי נשלחו למתקן המעצר בקציעות בלי הליך משפטי הולם. "אף שופט לא אישר את הגירוש"

הפליטים מאפריקה פונים לבית המשפט: שני פליטים הגישו הבוקר עתירה לבג"ץ, באמצעות עורכי הדין של "מוקד הסיוע לעובדים זרים" והקליניקה לזכויות פליטים באוניברסיטת תל אביב, בדרישה לשחרר אותם ממתקן הכליאה שהקימה המדינה בקציעות. הפליטים טוענים שהמדינה הכניסה אותם למתקן המעצר ללא הליך משפטי הוגן.

העותרים אומרים כי העתירה שלהם נוגעת לכלל הפליטים שנמצאים במתקן המעצר. מדובר על כ-300 פליטים, רובם ניצולי רצח העם בחבל דרפור שבסודן, שנמצאים כבר כמה שבועות במתקן המעצר. בין הפליטים גם נשים וילדים. בעתירה נכתב כי הפליטים במתקן "לא הובאו בפני כל ערכאה שיפוטית". כמו כן, טוענים העותרים, "אף שופט לא אישר את גירושם או את השמתם במעצר".

בעתירה נכתב גם כי הפליטים זכאים להגיש בקשה למקלט בישראל וזכאים שבקשה זו תיבחן על ידי האו"ם. העותרים טוענים כי הכליאה בקציעות מסכלת את יכולתם להגיש בקשת מקלט: "נציבות האו"ם לפליטים אינה מראיינת פליטים ומבקשי מקלט הנמצאים בכלא זה, ובהעדר הגנתה הם חשופים לגירוש מיידי".

בתוך כך, ארגון "רופאים לזכויות אדם" פרסם מכתב פומבי לרופאים העובדים בשירות בתי הסוהר וברשויות אחרות שמקיימות מגע עם הפליטים. הארגון קורא לאותם רופאים " להתנגד בכל תוקף להחזקת מבקשי מקלט, ובמיוחד משפחות וקטינים, במעצר". בארגון אומרים כי מדיניות הממשלה היא הפרה חמורה של זכותם של מבקשי המקלט לחיים ובריאות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully