וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השם ישמור: קהל מעורב במופע חסידי

5.8.2007 / 12:22

רבנים מובילים הוציאו פסק הלכה נגד המופע שהתקיים בירושלים. זה לא הפריע לכ-15 אלף חרדים וחרדיות לבוא ולהנות

הזמרים גברו על הרבנים: אלפי בני אדם נכחו בערב יום חמישי במופע זמר חסידי שהתקיים ב[[אצטדיון טדי]], למרות העובדה שכמה מגדולי הרבנים החרדים חתמו על פסק הלכה נגד קיום המופע. הרבנים יצאו נגד המופע מכיוון שהוא התקיים בפני 'קהל מעורב', כלומר היה פתוח לנשים וגברים כאחד.

על הבמה באצטדיון טדי הופיעו הזמרים אלעד שער, אהרן רזאל, יעקב שוואקי ואברהם פריד. את הערב הנחה שדר הרדיו הפופולרי מנחם טוקר. המשטרה מעריכה כי כ-15 אלף בני אדם צפו באירוע מהיציעים באצטדיון – כמות מפתיעה לנוכח ההתנגדות העזה שעורר המופע בקרב כמה מהרבנים החשובים ביותר בעולם החרדי.

"המופע - לפי כל הקודים הנדרשים"

ישראל ברדוגו מאתר המוסיקה החסידית "שלאגר.נט" הסביר היום לוואלה! חדשות כי הצלחת המופע נובעת מכך ש"על כל רב שחתם נגד, אפשר למצוא רב שמתיר את ההופעה". לדבריו, "במופע הופיעו הזמרים הכי מוערכים במגזר, המופע התקיים על פי כל הקודים הנדרשים".

יש לציין כי התנגדות הרבנים פורסמה בכלי התקשורת רק ביום שלפני המופע, ובשלב זה מרבית הכרטיסים כבר נמכרו. "צריך להבין, למרות שמדובר בגדולי תורה, לא מדובר ברבנים שמשקפים את כל הציבור, ולכן רבים לא הרגישו מחויבים לפסק ההלכה".

בתשובה לשאלה מדוע התעוררה התנגדות כה עזה למופע, אמר ברדוגו כי הסיבה העיקרית לכך היא תופעת 'נוער השוליים' החרדי שמגיע להופעות הזמר החסידי. "הנוער הזה, לטענתם הרבנים, מקלקל את באי המופע. בכדי לחזק את הטענה הזו, אפילו עשו 'סבב רבנים' עם הורה שכביכול ילדיו ירדו לתרבות רעה בגלל השתתפות במופע זמר". ברדוגו מדגיש כי מדובר ב"תופעה שולית. הסיכוי להיתקל בהם בהופעות זהה לסיכוי להיתקל בהם ברחובות בני ברק, ברחבת הכותל או הנהירה ההמונית להר מירון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully