וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מצעד החיים יפגע בזכרון השואה"

5.8.2007 / 9:01

שר הרווחה הביע את התנגדותו למצעד שייערך היום, בטענה ש"כל כולו עוסק בוויכוח כספי מול הממשלה". איתן: "להבחין בין ניצולים לפליטים"

שר הרווחה יצחק הרצוג קורא לניצולי השואה לנהוג בשיקול דעת ובאחריות בצעדי המחאה שלהם. הרצוג אמר, כי "מצעד שבו ילבשו הניצולים מדי אסירים ויענדו טלאי צהוב וכל כולו עוסק בוויכוח כספי מול הממשלה, פוגע בזכרון הקולקטיבי של השואה".

ניצולי השואה, המוחים על גובה הקצבאות שהממשלה החליטה לתת להם, מתכוונים לקיים אחר הצהריים את "מצעד החיים", מהכנסת למשרד ראש הממשלה.

הרצוג אמר בראיון לקול ישראל, כי הממשלה החליטה לתקן עיוותים ואפליה בין ניצולי שואה שונים. לדבריו, סכומי הקצבאות עדייין לא נקבעו. הוא הבהיר שמדובר במאות שקלים בחודש לניצול.

עקומת התשלום הולכת ופוחתת

ראש הממשלה אהוד אולמרט צפוי להיוועד ביום רביעי עם נציגי הניצולים. בפגישה תידון תוכנית שגיבש השר לענייני גמלאים רפי איתן, על מתן קצבה על פי מצבם של הניצולים. איתן מעריך כי יצליח להגיע לנוסחה שתהיה מקובלת הן על משרד האוצר והן על ניצולי השואה. "להערכתי, הסיכוי להגיע לפשרה בין הצדדים הוא טוב מאוד", אמר איתן בגלי צה"ל.

במסגרת תוכניתו של איתן תהיה הבחנה בין ניצולי השואה הנזקקים לבין פליטי השואה. הקבוצה הראשונה כוללת 30 אלף ניצולים, ובקבוצה השנייה יש 150 אלף המוגדרים פליטי שואה, רובם יוצאי חבר העמים.

"יש ניצולי שואה שעברו את הגטאות ואת מחנות ההשמדה, ויש סוג נוסף, שברח מהכיבוש הנאצי. אלה לא היו באופן מעשי תחת עול הצורר הנאצי, ומוגדרים פליטי שואה", הסביר הבוקר איתן, שהבהיר כי עקומת התשלום לניצולים רק הולכת ופוחתת, בשל גילם המתקדם והתמותה הטבעית.

על פי תוכנית איתן, יזכו הניצולים לסיוע כלכלי שינוע בין 1,000 ל-6,000 שקלים, ולעומתם פליטי השואה יזכו לסיוע כלכלי בסכום בין 300 ל-700 שקלים, על פי מצבם הכלכלי. עלותה של תוכנית איתן נאמדת בחצי מיליארד שקלים, לעומת 120 מיליון השקלים - הסכום שהציע ראש הממשלה שיופנה לנושא מקופת המדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully