וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתחזקת ההערכה: בן לאדן אחראי למתקפה הקטלנית

12.9.2001 / 5:40

מקורות מודיעיניים בארה"ב קלטו שדרים של תומכי בן לאדן, בהם מדובר בפירוש על הכוונה לפגוע בפנטגון ובמגדלי התאומים; בבולשת הפדרלית הודו: לא היה לנו מידע מוקדם

בארה"ב גוברת ההערכה כי ארגונו של הטרוריסט אוסאמה בן לאדן עומד מאחורי המתקפה חסרת התקדים על ארצות הברית. "מתגבשות יותר ויותר עדויות המובילות למסקנה כי אנשיו של בן לאדן ביצוע את המתקפה", אמר גורם בכיר ממשלתי בכיר לרשת סי.אן.אן.

מקורות מודיעינים בארה"ב אמרו כי הם מבססים את הערכתם, בין היתר, על שדרים של תומכי בן לאדן, בהם מדובר בפירוש על כוונתו לפגוע במגדלי התאומים ובפנטגון. הבוקר פשט האף.בי. איי על בית שבו מתגוררים תומכים של בן לאדן, שכנראה קשורים בעקיפין לאחד המחבלים שהיה אתמול על אחד המטוסים החטופים. יחד עם זאת, הודו אותם מקורות כי טרם נשללה האפשרות שקבוצת טרור אחרת ביצעה את הפיגוע.

מומחים אמריקאים שהחלו בבדיקת אזורי האסון הודיעו כי על סמך הממצאים, נראה כי מספר מאוד מצומצם של ארגוני טרור יכולים לבצע פיגוע בסדר גודל שכזה. לדבריהם, ארגונו של בן לאדן בהחלט נכלל ברשימה זו.

חטיפת המטוסים והכשל מודעיני

במקביל למאמצי החקירה לגלות מי עומד מאחורי הפיגוע, חוקר האף.בי.איי את נסיבות חטיפתם של ארבעת המטוסים. שניים מהם התרסקו לתוך מרכז הסחר העולמי בניו יורק, אחד אל תוך משרדי הפנטגון, ואחד בפיטסבורג, פנסילבניה.

רשת הסי.אן.אן דיווחה כי בסוכנות הביון הפדרלית פתחו בתהליך הוצאת צווי חיפוש ומעצר אחר מספר אנשים שעשויים לשפוך אור על שאירע. מדובר באנשים באזור דייטונה ופלורידה.

החקירה מתרכזת בין היתר ברשימות הנוסעים בכל המטוסים, במטרה לעלות על עקבותיהם של החוטפים, בצילומי הווידאו ממצלמות האבטחה בשדות התעופה וגם בקופסאות השחורות של המטוסים, לכשאלה יימצאו.

בארה"ב נשמעים יותר ויותר קולות המטיחים ביקורת ומדברים על כשל מודיעיני חמור. בבולשת הפדרלית הודו כי לא היה להם מידע מוקדם על שעומד להתרחש, ולמעשה כמו העולם כולו גם הופתעו מהאסון ובוודאי מעוצמתו. פקידים זוטרים יותר אמרו כי ההערכות היו לגבי פיגוע טרור בקנה מידה קטן הרבה יותר, שארגונו של בן לאדן תיכנן לשלהי הקיץ.

אפגניסטן הודיעה כי תבצע בעצמה חקירה האם בן לאדן מעורב במתקפה על ארצות הברית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully