וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהיגי העולם: זעזוע וגינויים מקיר לקיר

12.9.2001 / 5:00

בכיר באיחוד האירופי: ההתקפה החמורה על ארה"ב מאז פרל הארבור; בלייר: "הטרור ההמוני הוא הצרה החדשה של עולמנו"; שיראק: "נעמוד לצד האמריקאים"; ערפאת: "תנחומיי לעם האמריקאי"

בכיר באיחוד האירופי אמר הערב, בעקבות מתקפת הטרור בניו יורק ובוושינגטון, כי זוהי ההתקפה החמורה ביותר על ארה"ב מאז פרל הארבור ב-1942: "זוהי פעולת מלחמה של אדם משוגע", אמר נציב החוץ של האיגוד, כריסטופר פאטן, "זהו אחד מאותם ימים מעטים בחיים, בהם יכול אדם להגיב בבטחה שהכל השתנה. המלחמה בטרור תשלוט בסדר היום עד שתנצח".

ראש ממשלת בריטניה, טוני בלייר, שלח את תנחומיו לבוש: "בשעות האחרונות התרחשו האירועים המזעזעים והחמורים ביותר בארה"ב. אנחנו רק יכולים לדמיין כמה אנשים חפים מפשע איבדו את חייהם היום". בלייר קיצר את ביקורו בברייטון, שם היה אמור לנאום בפני מנהיגי איגוד העובדים, והוא עושה את דרכו ללונדון כדי לעקוב אחר ההתפתחויות. "הטרור ההמוני הוא הצרה החדשה של עולמנו. הוא מבוצע על ידי גורמים שאדישים לחלוטין לקדושת החיים", אמר בלייר.

שר החוץ הבריטי, ג'ק סטרו, אמר: "לא יכולה להיות כל הצדקה למעשי טרור שכאלה", והוסיף כי בריטניה הציעה לארה"ב כל סיוע אפשרי בהבאת האשמים לצדק.

נשיא צרפת, ז'אק שיראק, הביע את זעמו ואמר: "בנסיבות חמורות אלה, כל העם הצרפתי עומד לצד האמריקאים. אני מבטיח לנשיא בוש את תמיכתי המלאה. צרפת תמיד גינתה את הטרור ואני מאמין כי עלינו להילחם בו בכל האמצעים". נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, הביע אהדה לעם האמריקאי ואמר: "מעשה טרור זה הוא טרגדיה נוראית".

ממשלת גרמניה הגיבה בזעזוע לדיווחים ושר הפנים כינס ישיבת חירום של כל השרים. עדיין לא ברור איזה צעדים יינקטו כדי להגביר את הביטחון הלאומי. הקאנצלר גרהארד שרודר צפוי למסור הודעה רשמית.

האפיפיור, יוחנן פאולוס השני, גינה את מתקפת הטרור ואמר כי "זהו יום שחור בהיסטוריה האנושית" וקרא לעולם "לא לתת ל"ספירלת השנאה והאלימות הזו".

האפיפיור דיבר בדרשה מיוחדת על אירועי אתמול ושאל "כיצד יכולים להתרחש אירועים של אכזריות ועצב כאלה?". האפיפיור העביר את תנחומיו לנשיא בוש והאומה האמריקאית ואמר כי לעיתים גם האמונה הדתית נראית לא מתאימה בזמני מבחן כאלה.

יו"ר הרשות הפלסטינית, יאסר ערפאת, גינה את מתקפת הטרור על ארה"ב: "אני שולח את תנחומיי ואת תנחומי העם הפלסטיני לנשיא ארה"ב, ג'ורג' בוש, לממשלתו ולעם האמריקאי על מעשה נורא זה. אנחנו המומים ומגנים את הפיגוע".

שגריר אפגניסטן בפקיסטן גינה את מה שהוא כינה: "התקפת הטרור" על ארה"ב. השגריר, עבד א-סלאם זעיף, קרא "לקיים חקירה מקיפה ולהעמיד לדין על האחראים לפיגוע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully