וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המצילים שבתו, שלושה טבעו למוות

4.8.2007 / 20:06

אמש בשעה 17:00 המצילים פתחו בשביתה, במחאה על תנאי העסקתם. בנתניה טבעו למוות שני בני אדם, באשדוד טבע שלישי

אתמול בשעה 17:00 פתחו המצילים בכל החופים בארץ פרט לחיפה ותל אביב בשביתה, במחאה על השכר הנמוך למצילים חדשים. השביתה קוצרה משש שעות מתוכננות לשעתיים בצו בית הדין לעבודה, אבל גם השעתיים הללו גבו מחיר כבד, שהיה עשוי להמנע: בערוץ 10 דווח כי שני בני אדם טבעו למוות בחוף הרצל, חוף מוכרז בנתניה, ואדם נוסף טבע למוות באשדוד.

כל השלושה נמשו מהמים על ידי עוברי אורח, וצוותי מד"א לא הצליחו להחיותם.

מתגברים פקחים למניעת רחצה

כתבי הארץ יגאל חי ופאדי עיאדאת מוסיפים:

ארגוני המצילים מוחים על תנאי השכר של דור המצילים הצעיר המשתכר ב-19.5 ש"ח לשעה בלבד. ההסתדרות, המייצגת את המצילים, הודיעה לבית הדין שהמשא ומתן שניהלה בשלושת השבועות האחרונים עם השלטון המקומי נקלע למבוי סתום, ולכן יסיימו המצילים את עבודתם בשישי ושבת ב-13:00.

בעקבות בקשת המרכז לצו מניעה, קבע בית הדין שמצילי ת"א וחיפה לא ישבתו שכן התחייבו בהסכמי עבודה הקצובים בזמן שלא לשבות. לגבי שאר המצילים נקבע, שיוכלו לשבות בסוף השבוע רק בשעתיים האחרונות של יום העבודה, החל מ-17:00. "זו הדרך הראויה המאזנת בין חופש השביתה לבין סיכון חיי אדם", קבעו שופטי בית הדין.

במקביל, שוגרו מכתבים לעיריות לאורך החופים, ובהם הוראות להיערכות לקראת העיצומים - להכין שילוט מתאים בחופים ולהגביר את מספר הפקחים העירוניים כדי למנוע רחצה ללא מציל.

"המצילים צריכים לדעת שאם יקרה משהו לחיי אדם במהלך סוף השבוע - אם הם שובתים, הם נתונים לסכנה לתביעה של אחריות אישית", אמר שרון עזריאל ממלא מקום מנכ"ל מרכז השלטון המקומי, הוא הוסיף כי "יש הסכם עד סוף שנת 2008 והם מנסים לפתוח אותו בצורה אלימה, תוך סיכון חיי אדם כדי להפסיד הטבות כספיות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully