וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריטניה: החיילים חוזרים, ולא בשלום

3.8.2007 / 8:27

לפי מחקר חדש שפורסם, אלפי חיילים שהשתתפו במלחמה בעירק סובלים מבעיות נפשיות ומשפחתיות עם חזרתם הביתה

המלחמה ב[[עירק]] נותנת אותותיה בחיילי צבא הוד מלכותה. לפי מחקר חדש שיצא השבוע בבריטניה, אלפי חיילים שהשתתפו בפעילות מבצעית בעירק, כמו גם ב[[אפגניסטן]] ובמקומות אחרים בעולם, סובלים מבעיות נפשיות, אלכוהוליזם ובעיות במשפחה עם חזרתם הביתה.

הגרדיאן הבריטי מדווח, כי בעקבות תוצאות המחקר, משרד ההגנה מתכוון לעיין בממצאיו ו"ללמוד" אותם. זאת, לאחר שבימים האחרונים התגבר הלחץ על הממשלה הבריטית מצד החוגים האופוזיציוניים במדינה המתנגדים למלחמה בעירק.

"כישלון הממשלה להקטין את הנטל על החיילים רק מוסיף ללחץ", אמר ליאם פוקס, שר הביטחון בממשלת הצללים. דובר המפלגה הליברלית–דמוקרטית, ניק הארווי, היה אף יותר תקיף: "על הכוחות שלנו לסבול התחייבויות מבצעיות ארוכות ומיותרות כנגזרת מהמלחמה הלא חוקית בעירק".

"יש לקבוע מדיניות ברורה"

המחקר, שנערך על ידי בית הספר הצבאי לרפואה בלונדון, כיסה כ-5,500 חיילים ששירתו מחוץ לגבולות המדינה, בדגש על אלו ששירתו תקופות ממושכות. "שאלנו אותם לגבי בעיות במשפחה, בעיות כלכליות ועל ההסתגלות לחיים רגילים לאחר שירות צבאי ממושך", ציינה ניקולה פיר, מצוות החוקרים שכתב את הדו"ח.

לסיכום אמרו החוקרים, כי "יש לקבוע מדיניות ברורה שתגדיר כמה זמן מותר לשרת מחוץ למדינה כדי למנוע מקרים כה רבים של פוסט טראומה". חיילי צבא בריטניה נמצאים בעירק, כחלק מכוחות הקואליציה, מתחילת הקרבות במדינה בשנת 2003.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully