וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: המסגר נסגר בעליות שערים

אלי שיצר

2.8.2007 / 23:35

בתום מסחר עצבני, מדד הדאו ג'ונס על ב-0.8%. מניית אלווריון זינקה ב-10% לשיא של שנתיים. מניית גיוון אימג'ינג טיפסה ב-3%

המסחר בוול סטריט נחתם בעליות שערים בשעה שמנהלי ההשקעות הכבדים בוול סטריט סידרו זה היום השני ברציפות מיני ראלי של עליות לקראת הסגירה. מדד S&P 500 הוסיף 0.4% ל-1,472 נקודות, מדד הדאו ג'ונס נסחר בעלייה של 0.8% ל-13,462 נקודות ומדד נאסד"ק הוסיף 0.9% ל-2,576 נקודות.

קשה לומר שהמשבר בשוק הדיור והמשכנתאות הוא הסטוריה. לראיה, וול סטריט מתאפיינת כבר למעלה משבוע בימי מסחר תנודתיים עם פערים של עד 4% לעתים, במסחר התוך יומי.

לסנטימנט החיובי במניות הטכנולוגיה סייעו כנראה תוצאות טובות של הענקית הפינית, נוקיה, שרשמה זינוק בלתי צפוי ברווחיה ל-2.83 מיליארד יורו לעומת 1.14 מיליארד יורו ברבעון המקביל. הקפיצה ברווח מיוחסת ברובה לרווחים של 1.88 מיליארד יורו משיתוף פעולה עם יצרנית האלקטרוניקה הגרמנית סימנס, נוקיה-סימנס נטוורקס.


המשבר האחרון בארה"ב הראה שוב כיצד הקורלציה בין השווקים בעולם חזרה להיות גבוהה. בעקבות ההתאוששות אמש בוול סטריט, בורסות אירופה רשמו היום עליות. גם תוצאות כספיות טובות מהצפוי של בנק ההשקעות השווייצי קרדי סוויס, סוסייטה ג'נרל, הבנק השני בגודלו בצרפת, וענקית המזון יוניליוור מסייעות, ולונדון עלתה ב-0.8%, פרנקפורט טיפסה ב-0.8% ופאריס עלתה ב-0.5%. עם זאת, מרבית האנליסטים מדברים על כך שהמסחר העצבני יימשך בימים הקרובים.

גם מחיר הנפט מהווה טריגר משמעותי לשוק עצבני ותנודתי של הימים האחרונים. אמש נגע מחיר הנפט בשיא ונשק לרמת 79 דולר לחבית, אולם בסיכום היום נסוג מחירו בכ-2.5% לכ-76.6 דולר לחבית והפיג במקצת את חששות המשקיעים. היום מוסיף מחיר הנפט 42 סנט ל-76.95 דולר.

גיזרת המקרו תשוב למרכז הבמה מחר עם נתוני האבטלה לחודש יולי ומספר המשרות החדשות בארה"ב, שצפוי לעמוד על 135 אלף - עלייה קלה ביחס לנתוני חודש יוני.

אצל הישראלית, יצרנית גלולות המצלמה לאבחון אי סדירויות במערכת העיכול, גיוון אימג’ינג, דיווחה אמש לאחר הסגירה על תוצאותיה, שעקפו בשורה התחתונה את תחזיות האנליסטים למרות שרווחי החברה נותרו נמוכים למדי. גיוון רשמה הכנסות של 27.8 מיליון דולר, צמיחה של 20% לעומת הרבעון המקביל, והרווח הנקי היה 623 אלף דולר, 2 סנטים למניה. מניית גיוון השלימה עלייה 45% מאז תחילת השנה והיא המשיכה לעלות היום ב-3.3% למחיר של 29.1 דולר.

מנית ענקית הגנריקה טבע טיפסה ב-1.8% למחיר של 43.4 דולר, בעקבות העלאות מחירי היעד על ידי אנליסטים בתגובה לתוצאות הכספיות הטובות מאתמול. טבע עקפה את תחזיות האנליסטים אולם בשוק ההון היתה אכזבה חלקית מכך שהיא לא העלתה את התחזיות פעם נוספת. בנוסף, השלימה טבע באחרונה את רכישת החברה הטורקית Med Ilac בעסקה בהיקף של כמה עשרות מיליוני דולרים.

מניית אנסרס קורפוריישן, מפעילת אתר האינטרנט Answers.com, צללה היום ב-11.6%, בעקבות דיווח על ירידה של 28% בכניסות לאתר. החברה מציינת כי שינוי באלגוריתמים מצידה של גוגל, איתה אנסרס משתפת פעולה, הוא הגורם לצניחה זו, וכי היא תעדכן לגבי השפעת המהלך הזה על תוצאותיה הכספיות בעת פרסום דו"חות הרבעון השני.

מניית יצרנית הרשתות האלחוטיות אלווריון הוסיפה כ-9.7% למחיר של 11.9 דולר, כשהיא מוחקת את הירידות של הימים האחרונים ומטפסת למחיר שיא של שנתיים. מניית אלווריון עלתה ב-65% מתחילת 2007. להערכת האנליסט אהוד אייזנשטיין מבית ההשקעות אוסקר גרוס, היא עשויה להמשיך ולטפס ב-20% נוספים במהלך 12 החודשים הקרובים. אייזנשטיין חזר אתמול על המלצת "קנייה" לאלווריון והעלה את מחיר היעד למניה ל-13 דולר מ-11 דולר, לאחר שהחברה עקפה את התחזיות ברבעון השני של השנה.

האנליסט רמי רוזן מבית ההשקעות אוסקר גרוס העלה את ההמלצה למניית נייס ל"קנייה" עם מחיר יעד של 39 דולר, המשקף פרמיה של 16% ביחס למחיר הנוכחי בנאסד"ק. מניית נייס עלתה ב-2.9% למחיר של 34.7 דולר. נייס, המתמחה במערכות הקלטה מתוחכמות לווידיאו וקול, עקפה אתמול את ממוצע התחזיות בשוק והעלתה פעם נוספת את התחזית ל-2007.

מנית ביגבנד זינקה ב-12% למחיר של 14 דולר, לקראת פרסום תוצאותיה הכספיות היום אחרי המסחר. מנית ביג בנד, המתמחה בנתבים לשירותי מולטימדיה בפס רחב ואשר ביצעה הנפקה ראשונה לציבור לפני כ-5 חודשים, נסחרה אמש מתחת למחיר ההנפקה - 13 דולר.

דלתא שלוש, הפועלת בתחום הטלפוניה באינטרנט (VoIP) דיווחה היום על צניחה של 24% בהכנסותיה ברבעון השני ל-7.4 מיליון דולר. בשורה התחתונה, רשמה דלתא שלוש הפסד נקי של 1.6 מיליון דולר, 5 סנטים למניה, ברבעון השני של 2007. המניה צנחה בתגובה לתוצאות ב-20%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully