וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אדוארדס: ג'וליאני הוא בוש על סטרואידים

שי אילן

2.8.2007 / 18:36

התחרות הדמוקרטית על המועמדות לנשיאות ארה"ב מתחממת. אובמה מודיע שישקול לתקוף בפקיסטן, הילרי קלינטון עדיין מובילה

האם יצליח [[ג'ון אדוארדס]], המועמד לסגן הנשיא לשעבר להפוך את הקערה הדמוקרטית על פיה? בשבועון האמריקאי "[[רולינג סטון]]" התרשמו מאוד מהכריזמטיות שלו אתמול. אדוארדס הוא ככל הנראה המועמד הקוסם ביותר לקהל הליברלי, ובסן פרנסיסקו אהבו אותו עד כדי כך "שנדמה כאילו [[בונו]] (סולן U2) היה על הבמה". עד כדי כך.

בשיחה עם עיתונאים הוא הגיב להאשמות של המועמד הרפובליקני [[רודי ג'וליאני]] שהוא ושאר המועמדים הדמוקרטים "לא מבינים את הכלכלה הקפיטליסטית: "ג'וליאני הוא בוש על סטרואידים", אמר אדוארדס. לדבריו, הממשל הרפובליקני אשם בכך שחברות הנפט, הביטוח והתרופות מנהלות את ארה"ב.

אובמה מפגין אופי

בכל העימותים הטלוויזיוניים בין המועמדים הדמוקרטים עד כה, אדוארדס דשדש אחרי שאר המועמדים המובילים. את המקום הראשון לקח כמה פעמים הסנטור מאילינוי [[ברק אובמה]]. בדרך כלל הוא נחשב בעל עמדות יוניות ומתנגד חריף למלחמה בעירק. אולי כדי לא להצטייר כרכרוכי, אתמול הוא שלף שפן מהכובע: ארצות הברית, לדבריו, צריכה לשמור לעצמה את הזכות לתקוף את פקיסטן ולהפסיק את הסיוע הכלכלי הניתן לה. זאת אם יתגלה שבן בריתה, נשיא פקיסטן [[פרווז מושראף]] לא עושה די כדי לעצור את הטרור.

לאחרונה הביעו גורמים בממשל בוש עמדה דומה לגבי פקיסטן, שגררה תגובה נזעמת מממשלתה, הנאבקת בגורמים איסלמיים קיצונים. זאת בעיצומה של שנת בחירות בפקיסטן ועל רקע מעמדו המתערער של מושראף. עוד אמר אובמה שאם ייבחר, יגדיל ב-5,000 את מספר החיילים המוצבים באפגניסטן. ה"לוס אנג'לס טיימס" קובע: "אובמה מנסה להראות שיש לו טמפרמנט המתאים למפקד הכוחות המזוינים".

קלינטון: אובמה נאיבי

הילרי קלינטון האשימה לאחרונה את אובמה בכך שהוא "חסר אחריות ונאיבי". זאת בתגובה להכרזותיו שיהיה מוכן להיפגש עם מנהיגי סוריה, אירן וונצואלה בלי תנאים מוקדמים. הילרי קלינטון ממשיכה להיתפס כמועמדת המנוסה יותר, במיוחד בענייני חוץ. למרות שאובמה הרהוט הראה יתרון (לעתים גדול) על שאר המועמדים בעימותים הטלוויזיוניים, בסקרים הילרי קלינטון מגדילה כל העת את יתרונה. אתמול פורסם סקר NBC לפיה תזכה קלינטון ב-43 אחוז מן הקולות, מול 22 אחוז לאובמה. אדוארדס זכה ל-13 אחוז מן הקולות בלבד.

בחודש האחרון הגדילה קלינטון את יתרונה ב-7 אחוזים. מנקודה זאת, כאשר הפריימריז יתחילו בעוד 5 חודשים, קשה לראות את קלינטון מפסידה. גם הסברה המוקדמת, לפיה קלינטון יכולה לזכות במינוי הדמוקרטי, אבל לא בבחירות, נראית כעת בלתי תקפה. בהתמודדות עם ג'וליאני, המוביל בין המועמדים הרפובליקנים, זוכה קלינטון ל-47 אחוז מן הקולות, בעוד ג'וליאני זוכה ל-41 אחוזים בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully