וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עזה: 2 תינוקות חולים מחכים לאישור מעבר

יוני מנדל

2.8.2007 / 18:31

השניים סובלים מסיסטיק-פיברוזיס, אך ביורוקרטיה מעכבת את הגעתם לביה"ח כבר שבועיים. מינהלת הקישור: "משרד הפנים אחראי"

מוחמד ומוסטפא א-שאנטי הם שני אחים, בני שנה ושנתיים, מעזה. מאז לידתם הם סובלים ממחלת ה[[סיסטיק פיברוזיס]] ומטופלים על ידי בית החולים הדסה עין כרם. לאחרונה חלה התדרדרות במצבם ולפני שבועיים הם נשלחו על ידי רופאם ברצועה לאשפוז בבית החולים בישראל. עם זאת, התינוקות עדיין ברצועה וכניסתם לישראל מעוכבת. לטענת הצבא, הבעיה היא מנהלתית: התינוקות נולדו להורים פלסטינים, בעלי רשיונות ביקור אך חסרי תעודות זהות פלסטיניות. לפיכך, התינוקות הם בעלי תעודת לידה פלסטינית ולא תעודת זהות פלסטינית. לדברי הצבא, זו הסיבה לעיכוב.

לדברי בית החולים, כל עיכוב משמעו נזק רפואי חמור לתינוקות. עמותת "[[רופאים לזכויות אדם]]" נחלצה לעזרתה של משפחת א-שאנטי והגישה בשמם בקשה דחופה ל"מוקד ההומניטרי" במעבר ארז לפני שבוע. עם זאת, מאז אמנם נמסר להם שהבקשה מאושרת, אך שהכניסה מעוכבת.

רן ירון מהעמותה מסר לוואלה! ש"לא ייתכן ששני תינוקות החולים במחלה כה קשה, שכל "פשעם" הוא היוולדותם להורים חסרי תעודת זהות פלסטינית, ישלמו בבריאותם ויסבלו ימים ארוכים בהמתנה ממושכת". לדבריו, "הדבר מקומם שבעתיים, נוכח העובדה ששני האחים נכנסו בעבר בליווי הוריהם לא פחות משש פעמים, לאשפוזים חוזרים בשל מצבם". ירון ציין עוד ש"זוהי חובתה של ישראל להתיר את כניסתם של אלו שטיפול רפואי לבעייתם לא מצוי ברפואת עזה, לא כל שכן כשמדובר בחולים המטופלים בישראל מאז היוולדם, ובמצב בו יציאה לטיפול במצרים אינה רלוונטית".

"מת לי כבר ילד מסיבוכים במחלה"

"הילדים שלי חולים מיום שנולדו, ובית החולים בישראל הוא הסיכוי היחיד שלהם" אמר אביהם של הילדים, אשרף א-שאנטי, בשיחה עם וואלה!, "בשנת 2000 מת לי כבר ילד כתוצאה מסיבוכים של המחלה ואני לא רוצה לאבד עוד אחד".

לדבריו, בנו מוחמד סובל מזיהום בריאה ומוצטפא מזיהום בכבד. "זו מחלה ארורה", אמר. א-שאנטי הוסיף ש"אסור להעניש אותם בשל סיבות מנהלתיות. יש לי התחייבות כספית מלאה מהרשות הפלסטינית. אני רק מבקש שתתנו להם לעבור לישראל".

רופאם של הילדים בעזה ד"ר עלא אל-ווחידי מבית החולים "נסר" לילדים העיד על מצבם הרפואי, ואמר כי "הם זקוקים לטיפול רפואי נגד זיהום. יש להם דלקות שאין באפשרותנו לטפל בהן. הם צריכים לקבל תרופות שלא קיימות אצלנו. אנו לא יכולים לשפר את מצבם".

הדסה: הם יאושפזו ברגע שיגיעו

ד"ר דוד שוסיוב, מומחה למחלות ריאה-ילדים ורופאם של התינוקות בבית החולים הדסה עין-כרם סיפר לוואלה! חדשות, כי "מדובר בזוג אחים שאובחנו כסובלים מסיסטיק פיבורוזיס מאז לידתם. זוהי מחלה כרונית תורשתית והיא דורשת אשפוזים חוזרים". לדבריו, "הם היו במצב קשה מאוד, והודות לטיפול בבית החולים הדסה מצבם השתפר".

לדברי שוסיוב, "מדובר במחלה המצריכה טיפול של צוות רב-מערכתי, שלא קיים בעזה". מבחינת דחיפות הטיפול, שוסיוב מסביר ש"המחלה גורמת להתדרדרות מואצת של הריאות, ולפיכך ככל שמקדימים בטיפול אגרסיבי אנו מצליחים למנוע את הידרדרות המחלה, לא כל שכן כשמדובר בתינוקות. כל איחור גורם לנזק, חד וחלק". שוסיוב ציין ש"ברגע שהתינוקות יגיעו לבית החולים הם יאושפזו. אנו רק מחכים להגעתם".

ממנהלת התיאום והקישור בעזה נמסר כי הטיפול בבקשה הוא באחריות משרד הפנים, שכן מעבר ארז הוא מעבר בינלאומי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully