וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איום: בצפון לא יחזרו ללימודים

2.8.2007 / 13:22

ראשי ערים מאיימים להשבית את הלימודים במחאה על קיצוץ תקציבי החינוך. "הממשלה גורמת ליישובי הפריפריה להתמוטטות"

ראשי ערים בפריפריה מאיימים להשבית את פתיחת שנת הלימודים הבאה, במחאה על הקיצוצים בתקציבים שמעבירה להם הממשלה. פורום יישובי קו העימות, בשיתוף פעולה עם ראשי ערים מאזור הנגב וראשי ערים מהתנחלויות ביהודה ושומרון, מוחים על הקיצוץ בתקציבי המוחזקות לבתי הספר העל-יסודיים וגני החובה.

"תקציבי המוחזקות" הם תוספת תקציבית מיוחדת הניתנת לבתי ספר בפריפריה, שמיועדת למימון שעות לימוד, הסעות תלמידים והוצאות תחזוקה. הממשלה החליטה לבטל את התקציבים הללו לפני כמה חודשים, בעקבות פסיקת בג"ץ בנושא. ראשי הערים אומרים כי ביטול התקציבים יוביל לקריסת מערכת החינוך בפריפריה.

לצד המחאה בנושא תקציבי החינוך, מוחים ראשי הערים על קיצוצים בתקציבי הרווחה, השיכון והקליטה. שלמה בוחבוט, יו"ר פורום קו העימות, אמר כי משרדי הממשלה "גורמים ליישובי הפריפריה להתמוטטות". לדבריו, קיצוצי התקציב "הופכים את תפקוד היישובים בפריפריה לבלתי אפשרי". בנוסף להשבתת הלימודים, מתכננים ראשי הערים קמפיין מחאה כנגד החלטות הממשלה, שיחל ביום ראשון הקרוב בהפגנה מול הכנסת בירושלים.

יש לציין כי לא רק ראשי הערים מאיימים בהשבתת הלימודים: לפני מספר שבועות נשמעו איומים דומים על מצד ועד ההורים בעיר שדרות, במחאה על היעדר המיגון בבתי הספר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully