וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: המסחר נסגר בעליות שערים

אסף רותם

1.8.2007 / 23:43

המסחר היום התאפיין בעצבנות ובתנודתיות ובמרכזו עמד משבר הבנקים למשכנתאות. הדאו ג'ונס עלה ב-1.2% והנאסד"ק טיפס ב-0.3%

עוד יום של מסחר דרמטי נחתם בוול סטריט. בשוק המניות האמריקאי נראה כי תיקון המחירים האגרסיווי רחוק עדיין מכדי סיום, ולפי שעה שולטת בוול סטריט העצבנות שבאה לידי ביטוי במסחר תנודתי מאוד. לאחר פתיחה שלילית, נעו המדדים בין ירידות של עד 1% לעליות של עד 1%. בשעת המסחר האחרונה ביצעו המדדים ראלי ובסיומו מדד נאסד"ק עלה ב-0.3% ל-2,553 נקודות ומדד דאו ג'ונס טיפס בכ-1.2% ל-13,368 נקודות.

משבר האשראי בשוק משכנתאות הסאבפריים (משכנתאות ללווים בעלי כושר החזר נמוך) המשיך לזעזע את המשקיעים ותפס את עיקר תשומת הלב בעונת דו"חות כספיים שהולכת ומאבדת ממשמעותה. נתוני מקרו מאכזבים בדמות מדד מנהלי הרכש תרמו אף הם לבלבול בקרב המשקיעים, וגם מחיר הנפט נסחר בתנודתיות חזקה, כאשר נגע בשיא ונשק לרמת 79 דולר לחבית, אולם בסיכום היום נסוג מחירו בכ-2.5% לכ-76.6 דולרים לחבית.

גם נתוני מקרו מעורבים שפורסמו לאחרונה מקשים על חיזוי הביצועים העתידיים של הכלכלה הגדולה בעולם לאחר שבשבוע וחצי האחרונים כבר התממש מדד S&P 500 ב-6.3% משיא כל הזמנים.

מאז אוגוסט 2004, נמצא שוק המניות האמריקאי במהלך ארוך טווח של עליות שערים, אשר לווה בכמה תיקוני שערים אגרסיוויים. מרבית התיקונים נמשכו על פני שלושה עד ארבעה שבועות ובכל אחד מהם איבד מדד S&P 500 כ-10% מערכו. כך שגם במקרה הנוכחי, עשויה החולשה להימשך לפחות עוד כשבוע אם לא למעלה מכך.

עד כה, לאחר יום אחד בלבד של עליות, שב אתמול שוק הדיור להרעיד את וול סטריט. בנק המשכנתאות אמריקאן הום מורגאג' הודיע כי הוא עשוי להידרש למכור נכסים בשל דרישת לווים להחזר כספם. זאת בשל ירידה בערכן של המשכנתאות שהעניק הבנק אשר מהוות את הבטוחות להלוואות. גם שתי חברות ביטוח, מג'יק ורדיאן גרופ, דיווחו כי אחזקותיהן בחברה המשקיעה במשכנתאות סאבפריים "ניזוקו קשות".

לאחר המסחר, דיווח ה"וול סטריט ג'ורנל" כי בנק ההשקעות בר סטרנס מסרב לאשר למשקיעים למשוך כספים מקרן שהשקיעה כ-900 מיליון דולר מנכסיה במגזר המשכנתאות. זאת, לאחר שבחודש שעבר קרסו שתי קרנות גידור של הבנק, אשר ביצעו השקעות כבדות באג"ח המגובות במשכנתאות סאבפריים.

בגזרה המקרו כלכלית, מדד מנהלי הרכש למגזר הייצור בארה"ב ירד בחודש יולי לרמה של 53.8 לעומת 56 ביוני, מסר היום מכון המחקר ISM. הירידה היתה חדה במעט מתחזיות הכלכלנים אשר צפו ירידה מתונה יותר של המדד לרמה של 55.

את עיקר תשומת הלב אצל החברות הישראליות מושכת עונת הדו"חות הכספיים לרבעון השני. טבע דיווחה היום כי ברבעון השני של 2007 גדלו הכנסותיה ב-10% לעומת הרבעון המקביל אשתקד והסתכמו ב-2.386 מיליארד דולר. הרווח הנקי צמח ב-5.3% ל-515 מיליון דולר. טבע העריכה כי התוצאות ב-2007 כולה יהיו ברף העליון של הטווח שסיפקה, אולם לא העלתה את התחזית ל-2007. המניה עלתה ב-1.4%.

גם נייס, המתמחה במערכות הקלטה מתוחכמות לווידיאו וקול, עקפה את ממוצע התחזיות בשוק עם גידול של 29.2% בהכנסות ל-126.2 מיליון דולר וצמיחה של 5.3% ברווח הנקי ל-11.2 מיליון דולר. נייס גם העלתה פעם נוספת את התחזית ל-2007 כולה ועלתה בתגובה ב-1.6%.

אלווריון, המפתחת ומייצרת מערכות לתקשורת אלחוטית בפס רחב, זינקה ב-5.5% לאחר שסיימה את הרבעון עם הכנסות שיא של 57.5 מיליון דולר, עלייה של 31% מול הרבעון המקביל. הצמיחה בהכנסות גם הביאה לעדכון התחזית השנתית כלפי מעלה, מנגד, המשיכה החברה להציג חולשה בשורה התחתונה עם רווח הנקי של 136 אלף דולר בלבד.

גם יצרנית ציוד התקשורת אי.סי.איי פירסמה את תוצאותיה הרבעוניות, אולם את המשקיעים עניינה יותר ההודעה ולפיה במשרדי החברה לא התקבלו עד אתמול הוצאות נוספות בנוגע לרכישתה. עקב כך, תכנס אי.סי.איי בסוף אוגוסט את בעלי מניותיה לאסיפה מיוחדת לצורך אישור מכירתה לקרן ההשקעה הפרטית שבשליטתו של שאול שני. הרכישה תבוצע לפי מחיר של 10 דולר למניה ומשקפת לאי.סי.איי שווי של כ-1.2 מיליארד דולר. המניה הגיבה בירידה של 2.1%.

קומטאץ’, המתמחה בפתרונות תוכנה לסינון דואר זבל, צנחה בכ-9% לאחר שפירסמה את דו"חותיה. החברה רשמה ברבעון השני צמיחה של 54% בהכנסות ורווח נקי של 480 אלף דולר.

גיוון אימג’ינג שתפרסם תוצאותיה לאחר הסגירה, הוסיפה 0.4%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully