וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העימות בין ביניש ופרידמן מגיע לכנסת

שרון נובק

2.8.2007 / 7:30

השניים זומנו להופיע בוועדת החוקה, כדי לדון במחלוקת ביניהם. השופטים לשעבר חשין ודורנר הביעו תמיכה בביניש, ותקפו את פרידמן

יו"ר ועדת החוקה של הכנסת, ח"כ מנחם בן ששון, זימן לדיון את שר המשפטים [[דניאל פרידמן]] ונשיאת בית המשפט העליון [[דורית ביניש]], לאור המחלוקת ביניהם. בגלי צה"ל דווח, כי השניים יופיעו בנפרד כדי למנוע עימות נוסף.

בתוך כך, שופטי בית המשפט העליון לשעבר, [[מישאל חשין]] ו[[דליה דורנר]], התייצבו אתמול לצד ביניש, בביקורתה החריפה על פרידמן. "על ראש הממשלה אהוד אולמרט לרסן את השר פרידמן במעשים הנוראיים שהוא עושה", אמר חשין בראיון לערוץ 2, וקרא לשר המשפטים להתפטר מתפקידו.

דורנר תמכה בביניש גם היא, וטענה שהשר פרידמן מנסה לעקוף את סמכותה ולהכפיף את כל השופטים אליו: "נשיאת בית המשפט העליון שאמונה על המערכת המשפטית, היא היחידה שיכולה לבוא במגע עם פוליטיקאים", אמרה." והמכתב ששלח פרידמן לכל נשיאי בית המשפט בנפרד, מעיד על כך שמערכת המשפט אינה עצמאית - וכאילו כל נשיא כפוף ישירות לשר המשפטים".

דורנר מזהירה כי הכפיפות לממשלה מסכנת את בתי המשפט: "איני יודעת אם פרידמן נגד משפט עצמאי, ואין זה משנה. הדבר החשוב הוא, שאם ממשלת ישראל תמשיך בדרך זו היא תפורר את בית המשפט".

"פרידמן מקדם תוכניות מסוכנות"

ביניש עצמה תקפה בחריפות את השר פרידמן, והאשימה אותו בפירור מערכת המשפט וכרסום במעמד מוסד הנשיאות של בית המשפט העליון. "ההצעות שהפצת הן חוליה נוספת בשורה של צעדים שהינך נוקט, המעוררים ריב ומדון", כתבה ביניש במכתב ששוגר ללשכת השר.

ביניש כתבה בתגובה למכתבו של פרידמן לנשיאי בתי המשפט מהשבוע שעבר, בו הציע לקבוע נהלים חדשים למינוי נשיאי בתי המשפט וסגניהם. "חוקיותן של התקנות המוצעות מוטלת בספק... ומפרות את המסורת הקונסטיטוציונית שעל פיה מתנהלת מערכת השיפוט כבר שנים רבות", קבעה ביניש.

"צר לי על המערכת החשובה הזאת, שהיא מאבני היסוד של המשטר הדמוקרטי בישראל,שהיא נתונה תחת איומים מתמידים להחלשתה", חתמה ביניש, ופנתה לפרידמן בהאשמה: "במקום להתמודד עם צרכיה ובעיותיה אתה מקדם תכניות מסוכנות משיקולים לא ענייניים".

כתבי "הארץ" מוסיפים:

מלשכת שר המשפטים נמסר בתגובה: "צר לנו על מכתבה של נשיאת בית המשפט העליון, שבחרה לענות באמצעות הודעה לעיתונות למכתב התייעצות ענייני של שר המשפטים. השר פרידמן פועל מיום בחירתו לתפקיד לחיזוקה ושיפורה של מערכת המשפט, ולהגברת אמון הציבור בה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully