וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סודן תתמוך בכוח הרב לאומי בדרפור

1.8.2007 / 14:27

שר החוץ של סודן אמר שארצו תשתף פעולה עם הכוח המוגדל. ארה"ב ונציגי הפליטים מסתייגים: לכוח לא תהיה מספיק סמכות

סודן הודיעה שהחלטת מועצת הביטחון לתמוך בהצבת כוח רב לאומי של 26 אלף חיילים בדרפור היא "פרקטית", והבטיחה לשתף איתה פעולה. שר החוץ הסודני לאם אקול אמר שההחלטה לקחה בחשבון את כל החששות וההסתייגויות של ממשלת סודן. המבצע המשולב, הגדול מסוגו בעולם כיום, יעלה שני מיליארד דולר בשנה הראשונה.

שר החוץ אמר גם שלמדינתו אין בעיה עם לוח הזמנים של פריסת הכוח (להצבת הכוח כולו תידרש כשנה). לדברי אקול, העובדה שסודן היתה חלק מהדיונים שקדמו להחלטה, הפכה אותה לאפשרית. כחלק מהדיונים הוסר האיום בסנקציות על סודן, אם היא לא תשתף פעולה.

אולם יש גם גורמים שהתאכזבו מההחלטה, כמו נציגי הפליטים, שחושבים שהיא היתה צריכה להיות נוקשה יותר. על פי מנדט הכוח, הוא יוכל להגן על אזרחים "בסכנת חיים" ועל עצמו. סודן חרדה מאוד לריבונותה, ועשויה להערים קשיים על הכוח אם תחשוב שהוא מפר אותה. אחד מהסעיפים שנשמטו מההחלטה היא זכותו של הכוח להחרים נשק לא חוקי.

ארצות הברית תמכה בהחלטה באי רצון, משום שהיא רצתה בפריסה מהירה יותר של הכוח. בתוך המועצה תמכו בעמדת סודן קטאר וסין, שתיהן בעלות עניין כלכלי במדינה האפריקאית העשירה בנפט. הכוח יידרש לבצע משימה מורכבת ביותר, באזור שבו הסכסוך שהיה בתחילה בין שני גורמים, הפך להיות לעימות בין תנועות מפוצלות המסוכסכות בינן לבין עצמן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully