וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שרון מסכן את בריאות הציבור"

תמר נהרי

11.9.2001 / 15:29

אגודת אדם טבע ודין מבקרת את החלטת ראש הממשלה שלא לקצץ במי החקלאים; התוצאה: הגברת השאיבה מאקוויפר החוף, שתביא להמלחת המאגר כולו; הפתרון שמציעה האגודה לחקלאים: גדלו זיתים


ביקורת חריפה בארגונים הסביבתיים על החלטת שרון שלא לקצץ בכמויות המים לחקלאים, ולהגביר השאיבה מאקוויפר החוף. בארגון אדם, טבע ודין טוענים, כי "שרון מתעלם מעמדותיהם של כל אנשי המקצוע בארץ, ומסכן את אחד משלושת מקורות המים של ישראל ואת בריאות הציבור בשל אינטרס צר של קבוצת חקלאים קטנה".

בהודעת הארגון נטען, כי חוות דעת של מומחי משרד הבריאות, נציבות המים וחוקרי אקדמיה, מתריעות על זיהום חמור ההולך ומתפשט באקוויפר, ועל סכנת המלחה המאיימת על המאגר כולו. עוד נטען, כי הכרזת שרון כאילו קיצוץ נוסף בחקלאות יחסל אותה כליל, הינה "דמגוגיה חסרת בסיס". זאת, משום שמשרד החקלאות הציע בשנה האחרונה לעקור גידולים ולצמצם עוד במכסות המים השפירים תמורת פיצוי כספי, אך האוצר סיכל את הרעיון בכך שלא הזרים את כספי הפיצויים.

טענה נוספת של הארגון היא, כי "ניסיונו של ראש הממשלה להלך אימים על הציבור בזעקת השבר על עקירת מטעים הוא חסר בסיס". הפיתרון האמיתי לחקלאות באזורנו, הוא גידולים חקלאים חסכניים במים, היכולים להיות מושקים במים שפירים. "במקום בננות ופרדסים הצורכים כמויות אדירות של מים שפירים, ישראל צריכה לפתח גידולים כמו עצי זית לשמן ועשבי תיבול", נכתב בהודעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully