וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפריחה האחרונה של חבל לכיש?

31.7.2007 / 17:29

התכנית להקים שני יישובים למפוני גוש קטיף בחבל לכיש תוביל להרס שטחי טבע נדירים. ארגוני סביבה: "יש חלופות ראויות יותר"

חבל לכיש ידוע כאחת מפינות הטבע הפתוחות האחרונות שנותרו בארץ. בחודשי החורף והאביב, החבל מתכסה במשטחים רחבים של פריחת כלניות, ובחודשי הקיץ הוא הופך יעד מועדף עבור מטיילים ותיירים שנהנים מהנופים, השבילים הנוחים והאתרים הארכיאולוגיים.

אבל בקרוב הדברים עשויים להשתנות, ופריחת הכלניות שנראתה בחבל לכיש באביב 2007 עשויה להיות הפריחה האחרונה. זאת, עקב תכנית להקים בחבל יישובים חדשים, על חשבון שטחי הטבע הפתוחים. החברה להגנת הטבע ותושבים מהאזור פתחו בקמפיין נגד היישובים, שמוקמים עבור כמה עשרות משפחות שפונו מגוש קטיף.

עיקר המחלוקת נוגעת ליישובים 'מרשם' ו'חזן', שמתוכננים לקום במזרח לכיש – אזור בו מתקיימת מערכת אקולוגית נדירה שתיפגע בצורה קשה אם יוקמו בלבה שני יישובים פרבריים. המשמעות של הקמת היישובים היא בניית עשרות ואולי אף מאות בתים צמודי קרקע, סלילת כבישים פנימיים וכבישי גישה, ונסיעה יום-יומית של עשרות מכוניות מזהמות באזור.

במקום להקים באזור שני יישובים חדשים, מציעים בחברה להגנת הטבע להרחיב את היישובים הקיימים. "יש תכניות מאושרות להרחבת יישובים באזור – כרמית, אמציה, שקף וחרוב, בהיקף של למעלה מ-4,000 יחידות דיור. אין שום צורך לבנות יישובים חדשים בלב הטבע כאשר אפשר לחזק את היישובים הקיימים", אמר ניר פפאי מהחברה להגנת הטבע בשיחה עם וואלה! חדשות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully