וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מת אסיר פלסטיני שהרג 6 חיילים

יוני מנדל

31.7.2007 / 15:01

שאדי סעאידה, שריצה 8 מאסרי עולם על חלקו בפיגוע בעין עריק, לקה בחיידק אלים ומת. הפלסטינים: הוא מת כתוצאה מהזנחה רפואית

שאדי סעאידה, הפלסטיני שביצע את הפיגוע בצומת עין-עריק, מת היום בבית החולים סורוקה בבאר שבע. בחודש פברואר 2002 השתתף סעאידה בפיגוע ירי במחסום עין עריק הסמוך לרמאללה, בו נהרגו שישה חיילי צה"ל. הוא נידון לשמונה מאסרי עולם בכלא "נפחא" שבנגב. אתמול בערב הוא הועבר למרפאה בבית הכלא, ומשהתדרדר מצבו הוא הועבר לבית החולים סורוקה בבאר שבע. היום נמסר כי סעאידה לקה ככל הנראה בחיידק אלים, מה שהביא לקריסת מערכותיו ולמותו.

סעאידה, בן 28, נתפס על ידי כוחות הביטחון רק כשלוש שנים לאחר שביצע את הפיגוע. בעקבות חקירת כוחות הביטחון הוא הודה בעבירות המיוחסות לו ובראשן – הרג החיילים. הוא הודה כי בפיגוע בעין-עריק הוא התמקם עם חברו על גבעה וירה צרורות כדורים לעבר החיילים. מלבד ששת החיילים ההרוגים, נפצעו בפיגוע עוד שני חיילים.

הפלסטינים: ישראל אשמה במותו

חברת הפרלמנט הפלסטיני ח'אלדה ג'ראר האשימה את השלטונות הישראלים במותו של סעאידה וטענה, כי מותו נגרם בשל ההזנחה הרפואית והתנאים הקשים בבית הכלא. "במהלך השנה האחרונה מת כבר אסיר פלסטיני כתוצאה מהזנחה רפואית", אמרה ג'ראר לסוכנות הידיעות הפלסטינית רמאטאן.

עיסא קראקע, יושב ראש הוועד למען האסירים הפלסטינים, אמר כי "ממשלת ישראל נושאת באחריות למותו של האסיר". לדבריו, "אנו נדרוש הקמת ועדת חקירה לבדיקת מותו של סעאידה". קראקע טען עוד ש"מאז שנת 2000 מתו 14 אסירים כתוצאה מהזנחה רפואית, ואנו לא מתכוונים לעבור על כך לסדר היום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully