וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישום מס' 2 - א' מבית הנשיא

31.7.2007 / 13:53

בטיוטת כתב האישום מואשם קצב בבעילה של א' תוך ניצול מרותו עליה, בהטרדות מיניות ובמעשים מגונים

א. העובדות

1. א.ר., ילידת 1976 (להלן באישום זה: "א"), עבדה במשכן הנשיא בירושלים, בכפיפות לנאשם, מחודש פברואר 2003 ועד חודש נובמבר 2004.

2. א' החלה את עבודתה במשכן הנשיא בלשכת המנכ"ל, ואף שבאותה עת לא היו לנאשם קשרי עבודה ישירים עמה, הוא נהג להגיע למשרד שבו עבדה, להחמיא לה על מראה? ובגדיה ולומר לה כי היא "יפה", "סקסית" ו"מושכת". הנאשם אף נהג להתקשר לטלפון שבמשרדה לעיתים תכופות ולשוחח עמה בנושאים אישיים אשר אינם קשורים לעבודה. בין היתר, שאל הנאשם את א' על בני זוגה בהווה ובעבר ועל יחסים אינטימיים שקיימה עמם. א' ניסתה להתחמק ולשנות את נושאי השיחה.

3. סמוך לחודש ינואר 2003 החליטה א' להתפטר מתפקידה. כששמע על כך הנאשם הוא קרא לה לחדרו, ולאחר שהחמיא לה על מראה? וכישוריה, שאל אותה הנאשם מדוע היא מבקשת לעזוב. א' השיבה כי היא אינה מרוצה מתנאי עבודתה ומכך שלא קודמה בדרגה, כפי שהובטח לה מלכתחילה. בתגובה לכך התקשר הנאשם למנכ"ל בית הנשיא והורה לו לטפל מיד בעניין דרגתה של א'. הנאשם שכנע את א' להישאר בתפקידה למשך כמה חודשים נוספים.

4. באותה תקופה נהג הנאשם להתקשר למשרדה של א' ולבקש ממנה לבוא ללשכתו, ושם נהג לשוחח עמה שיחות ארוכות בעניינים אישיים. בהזדמנויות אלה ביקש הנאשם מא' להביא עמה מסמכים, על מנת שהעובדים האחרים בלשכה יסברו שהיא נכנסת ללשכתו בענייני עבודה.

5. לאחר זמן קצר שוב זימן הנאשם את א' ללשכתו, ולאחר ששב והחמיא לה, כדרכו, הציע לה לעבור לתפקיד העומד להתפנות בקרוב בלשכתו. א' הסכימה.

6. לאחר תחילת עבודתה בלשכת הנשיא המשיך הנאשם להחמיא לא' על מראה? ובגדיה, וכן על כישוריה המקצועיים, ונהג לומר לה כי היא "מזכירה נדירה", "מושלמת", "מולטי-טלנט", וכי יש לה "אפס תקלות".

7. במשך כל תקופת עבודתה בלשכת הנשיא, וכן לאחר עזיבתה, כפי שיפורט להלן, נהג הנאשם להתקשר לביתה של א' או למכשיר הטלפון הנייד שלה בשעות הערב, לשוחח עמה שיחות חולין, להחמיא לה ולשאול אותה שאלות בנושאים אינטימיים.

8. בעת עבודתה בלשכת הנשיא נהג הנאשם להזמין את א' לחדרו, לפתוח תיקי בקשות לחנינה ולהעמיד פנים כמי שמתייעץ עמה בנוגע להחלטות בבקשות אלה.

9. זמן קצר לאחר תחילת עבודתה בלשכתו של הנאשם, באחד המקרים שבהם נכנסה א' ללשכתו בענייני עבודה, ביקש ממנה הנאשם לקום ולעמוד. א' נעמדה והנאשם התקדם לעברה, הושיט את ידו ונגע במפתיע בחזה?, בתנועת ליטוף. משהביעה א' תרעומת על מעשיו, השיב לה הנאשם: "זה בסדר, אל תדאגי". בתגובה לכך עזבה א' את הלשכה ולא התייצבה לעבודה במשך ימים אחדים.

10. בימי היעדרותה התקשר אליה הנאשם פעמים מספר, התנצל על מעשיו וביקש ממנה לשוב לעבודה. א' נעתרה לבקשות ולאחר כמה ימים שבה לעבודה.

11. לאחר שבועות אחדים, בעת שא' ישבה בפגישת עבודה עם הנאשם בלשכתו, קם הנאשם ממקומו, התקרב לא' והכניס את שתי ידיו מתחת לחולצתה. בידו האחת ליטף את גבה של א' ובידו השנייה – את חזה?. א' פרצה בבכי, אמרה לנאשם כי היא אינה מוכנה שייגע בה ועזבה את הלשכה.

12. משנוכח הנאשם לדעת כי א' אינה משתפת עמו פעולה במעשיו המיניים, החל להתנכל לה בעבודתה, טפל עליה אשמות שווא בנוגע לתפקודה, וליבה סכסוכים שהיו בינה לבין עובדת אחרת במשכן.

13. לאחר זמן מה, בעת שנכנסה א' ללשכתו של הנאשם על מנת להחזיר ספר למקומו בספרייה, קם הנאשם, נצמד אל א' מאחור ואחז בידיה מקדימה. הנאשם אמר לא' "למה את לא רוצה אותי? תהיי איתי, אני רוצה אותך, אני אוהב אותך". הנאשם הוליך את א' לכיסא, רכן מעליה ואמר לה שהוא רוצה לשכב איתה. הנאשם הוסיף ואמר לא' "מה את חושבת שאת. את לא תישארי בתפקיד הזה. אני אגיע לכל מקום שאת תהיי. במלצרות את לא תעבדי". הנאשם פתח את מכנסיה של א' והורידם עד לגובה ברכיה. הנאשם פתח את חגורת מכנסיו, שלשל את מכנסיו עד לברכיו, הפשיט את א' מתחתוניה, החדיר את איבר מינו אל תוך איבר מינה ובעל אותה עד שהגיע לפורקן.

14. מיד לאחר מכן עזבה א' את הלשכה ולא שבה לעבודה במשך כמה ימים. הנאשם התקשר אליה וביקש ממנה לחזור לעבודה. בתחילה סירבה א', אולם לאחר מכן שכנע אותה הנאשם לחזור לפרק זמן של כשבועיים, עד שתימצא לה מחליפה.

15. כשבועיים או שלושה שבועות לאחר מכן, זימן הנאשם את א' ללשכתו. א' נכנסה ללשכה והנאשם ביקש ממנה לתת לו חיבוק, באומרו כי זהו "רק חיבוק אבהי". א' נעמדה והנאשם חיבק אותה תוך שהוא אומר לה "תגעי בי, תלטפי אותי, תנשקי אותי". הנאשם הניח את ידו על איבר מינו, מעל לבגדיו, וביקש מא' לגעת בו, אך א' לא נענתה לבקשותיו. הנאשם הושיב את א' על המכתבה, הרים את חצאיתה והפשיל את תחתוניה, פתח את מכנסיו, החדיר את איבר מינו אל תוך איבר מינה ובעל אותה עד שהגיע לפורקן.

16. הנאשם בעל את א' לפחות פעם אחת נוספת תוך ניצול מרותו עליה.

17. בחודש נובמבר 2004, בתגובה למעשיו האמורים של הנאשם, עזבה א' בפתאומיות את העבודה במשכן הנשיא וטסה לארצות הברית, שם שהתה כשנה.

18. במעשיו המתוארים לעיל בעל הנאשם אישה שמלאו לה שמונה עשרה שנים תוך ניצול מרות ביחסי עבודה, עשה מעשה מגונה באישה בלא הסכמתה כמתואר בסעיף 10 לעיל, עשה מעשים מגונים באישה שמלאו לה שמונה עשרה שנים תוך ניצול מרות ביחסי עבודה כמתואר בסעיפים 13, 15 ו-16 לעיל, והתייחס התייחסויות חוזרות המתמקדות במיניותה לעובדת במסגרת יחסי עבודה ותוך ניצול מרות ביחסי עבודה.

ב. הוראות החיקוק לפיהן מואשם הנאשם:

1. בעילה תוך ניצול מרות- עבירה לפי סעיף 346(ב) לחוק.

2. מעשה מגונה- עבירה לפי סעיפים 348(ג), 348(ה) לחוק.

3. הטרדה מינית- עבירה לפי סעיף 3(א)(2) לחוק למניעת הטרדה מינית תשנ"ח – 1998 (להלן: "חוק למניעת הטרדה מינית").

4. הטרדה מינית- עבירה לפי סעיף 3(א)(3) בהפנייה לס"ק (6)(ג) לחוק למניעת הטרדה מינית.

  • עוד באותו נושא:
  • משה קצב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully