וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד לזיוף ומרמה במפלגת הגמלאים

31.7.2007 / 8:03

מורשי החתימה בחשבון הבנק של המפלגה שונו ללא ידיעת ההנהלה. הענין הובא לידיעת רפי איתן לפני חודשים, ודבר לא נעשה

שמות האנשים המורשים להוציא כספים מחשבון הבנק של מפלגת הגמלאים שונו בלי ידיעתה של הנהלת המפלגה. מתחקיר קול ישראל על ההתנהלות הכספית של המפלגה עולים לכאורה חשדות לעבירות של זיוף במסמכי תאגיד והוצאת כספים במרמה.

הנהלת מפלגת הגמלאים החליטה לפני יותר משנה כי הוצאת כספים מחשבון המפלגה בבנק מחייבת את חתימת מזכ"ל המפלגה נאווה ארד, בתוספת חתימה של עוד אחד מארבעה חברים במפלגה: השר יעקב בן יזרי, ח"כ משה שרוני, ח"כ יצחק זיו ומנהל הארגון גד גפני.

לאחר ארבעה חודשים נשלחה לסניף הבנק הוראה לשנות את הרכב המורשים לחתימה, ובוטל הצורך בחתימה של ארד. במכתב שנשלח לבנק נאמר כי השינוי בהרכב החתימות הוא על פי החלטה של הנהלת המפלגה. לפי בדיקת קול ישראל, החלטה כזו לא התקבלה ולא כונסה ישיבת הנהלה לדון בה. חברי ההנהלה הבכירים, ובהם המזכ"ל, כלל לא ידעו על הבקשה לשינוי הרכב החתימות.

על המכתב לבנק חתם עורך דין בלי חותמת ופרטים מזהים. חתימתו במכתב שונה לחלוטין מחתימתו על מסמכים אחרים. עורך הדין ששמו מופיע במסמך סרב להגיב, ואמר כי יענה על השאלות בפני הגורמים המוסמכים.

הטיפול בעניין השתהה

לאחר השינוי בהרכב החתימות החלו גם חבר הכנסת שרוני ומנהל הארגון גפני לחתום על המחאות להוצאת כספים מהחשבון. חברים במפלגה הפנו את תשומת ליבו של יו"ר המפלגה רפי איתן לחשדות לפני מספר חודשים, אך הטיפול בעניין השתהה.

במפלגת הגמלאים אמרו בתגובה, כי "בתקופה האמורה קיבל על עצמו משה שרוני את ניהול המפלגה, ובסמכות זו עשה פעולות רבות במפלגה ולמענה. כל הכספים שהוצאו ייוחדו אך ורק ולצרכי הגמלאים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully