וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הליגה הערבית: בעד ועידת שלום בסתיו

31.7.2007 / 5:30

עם זאת, לקראת פגישתם היום עם רייס, הבהירו שרי החוץ הערבים כי הם דורשים דיון בהשבת שטחים לסוריה. רייס בדרכה לאזור

שרי החוץ של הליגה הערבית, הודיעו בסיומו של כינוס בקהיר, כי הם תומכים בהצעתו של נשיא ארצות הברית ג'ורג' בוש לכנס וועידה אזורית בסתיו. שרי החוץ הביעו את נכונותם לסיום הסכסוך הישראלי-ערבי וקראו לקבוע לוח זמנים למשא ומתן בין ישראל לפלסטינים. כך דווח בקול ישראל.

יחד עם זאת, מזכ"ל הליגה הערבית עמר מוסא אומר כי כי שרי החוץ הודיעו לשרת החוץ של ארצות הברית קונדוליסה רייס כי ועידת השלום שהנשיא בוש מבקש לכנס בסתיו "תהיה חייבת לעסוק בכל הסוגיות הקשורות בישראל, וביניהן השבת האדמות שישראל כבשה מסוריה", דברי מוסא. "אם רוצים ועידה בינלאומית – אלה התנאים שלנו", הוסיף.

במהלך הכינוס נועדו ראש הממשלה הפלסטיני סלאם פיאד וראש המודיעין במצרים עומר סולימאן. בקול ישראל דווח כי סולימאן הודיע לפיאד שיתמוך במאמצי ממשלתו "להשליט חוק וסדר בתחומי הרשות הפלסטינית", ויספק לו ייעוץ כיצד לעשות זאת. לדברי שר ההסברה של הרשות ריאד אל מלכי, שרי חוץ נוספים של הליגה הביעו תמיכה בממשלת פיאד.

שר החוץ של סוריה, שהשתתף בכינוס, החרים את התהליך, במחאה על עצם הדיון בהצעת בוש. שרי החוץ של הליגה הערבית ייפגשו היום בשארם א-שייח עם רייס, שמגיעה לאזור.

רייס: הנשק לא יערער את האזור

בתדרוך כתבים שהעניקה הלילה רייס בדרכה למזרח התיכון, היא דחתה את הביקורת האירנית על עסקאות הנשק המתוכננות בין ארה"ב למדינות במזרח התיכון. "אספקת הנשק לבעלות בריתה של ארצות הברית במזרח התיכון לא תערער את מאזן הכוחות באזור", אמרה רייס, והוסיפה כי "המשטר בטהרן הוא שמערער את היציבות במזרח התיכון, בכך שהוא מעודד טרור בלבנון, בעירק ובשטחים וחותר להשגת נשק גרעיני". רייס תגיע לישראל ולרשות הפלסטינית ביום חמישי.

שר ההגנה של ארצות הברית רוברט גייטס, שיבקר במצרים ובסעודיה לצדה של רייס, אמר כי הביקור המשותף מעיד על מחויבות הממשל בוושינגטון לחיזוק הקשר עם בעלות בריתה באזור.

בכיר במשרד ההגנה אמר הלילה לכתבים במטוס בדרך לאזור, כי הנשק שארצות הברית תמכור לסעודה דרוש לה כדי שתוכל להתמודד מול אירן ומול איומים נוספים. הבכיר הבהיר כי סעודיה לבדה תקבל נשק בשווי של 20 מיליארד דולר לפחות, בעסקה שתכלול מערכות לחיזוק הצי וחיל האוויר הסעודי, מערכות התרעה מוקדמת, סוללות טילים ואמצעים להתמודדות עם איומים מנשק לא קונבנציונלי. בקול ישראל דווח, כי לדברי הבכיר היקף עסקאות הנשק עם מדינות המפרץ האחרות טרם נקבע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully