וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: המסחר נסגר בעליות שערים

אלי שיצר

30.7.2007 / 23:32

לאחר המפולת אתמול, התייצב המסחר בבורסה בניו יורק. הדאו ג'ונס התחזק ב-0.7% והנאסד"ק הוסיף לערכו 0.8%

בכל השווקים בעולם ציפו היום לפתיחת המסחר בוול סטריט. לקראת סיום המסחר, הביאה עמה הבורסה האמריקאית את הבשורה על חזרת האופטימיות אל שוק ההון. המדדים המובילים התחזקו לאחר מסחר עצבני שהתאפיין בעליות וירידות קלות לסירוגין בתחילת המסחר. מדד דאו ג'ונס התחזק ב-0.7% ל-13,358 נקודות, מדד נאסד"ק הוסיף 0.8% ל-2,583 נקודות ומדד S&P 500 עלה ב-1% ל-1,474 נקודות.

בלב עונת הדו"חות לרבעון השני, הפכו בשבוע שעבר התוצאות הכספיות של החברות לעניין שולי יחסית. משבר הסאבפריים - משכנתאות בסיכון גבוה ללווים בעייתיים - חזר לתפוס כותרות, כשהוא מאיים ליצור מחנק אשראי רחב הרבה יותר. בנוסף לו, החולשה בשוק הדיור ומחירי הנפט הגבוהים הפילו בתוך שמונה ימים את מדד S&P 500 ב-5.1% משיא כל הזמנים.


בשוק הסולידי שוק האג"ח סגר את יום המסחר בירידות החדות ביותר מזה שבועיים בעוד שהמניות האמריקאיות התאוששו - נתון המרמז על כך כי המשקיעים מתחילים לחוש יותר בנוח עם רמות הסיכון לאחר מחיקה של 2.1 טריליון דולר בשווי שוקי המניות הגלובליים בשבוע שעבר. התשואה על אג"ח ממשלתיות ל-10 שנים עלתה ב-0.012% ל-4.8%, העלייה החדה ביותר מאז 12 ביולי.

בנוסף על הפחד מפני קריסה של גופים פיננסים בשל משבר הסאבפריים וההשפעה האפשרית של החולשה בשוק הנדל"ן למגורים על הצריכה הפרטית בארה"ב, החלו המשקיעים לחשוש ממחנק אשראי בשוק.

מחנק כזה עשוי לבלום את מגמת המיזוגים והרכישות ואף לעצור עסקות במיליארדי דולרים, עליהן הוכרז לאחרונה ואשר טרם הגיעו לכדי מימוש. זאת, מאחר שהבנקים הגדולים, המשמשים כחתמי העסקות, נאלצים כעת להתמודד עם בעיות מימון משל עצמם.

הרווחים בקרב החברות במדד S&P 500, אשר דיווחו על תוצאות כספיות לרבעון השני, עלו ב-6.8% לעומת הרבעון המקביל אשתקד ולעומת תחזית של 6% שצפו האנליסטים בשבוע שעבר. תומס מקמנוס, האחראי על אסרטגיית ההשקעה במניות בבנק אמריקה, (BAC) ציין כי הירידות האחרונות מהוות הזדמנות השקעה ועל כן יש להגדיל את הרכיב המנייתי בתיק.

לדעת רון אייכל, האסטרטג הראשי לשווקים בינלאומים של בית ההשקעות אי.בי.אי, רמת הסיכון באפיק המנייתי נמצאת עדיין בעלייה.

אייכל מונה שלושה גורמים עיקריים לכך: נתונים כלכליים מעורבים בארה"ב, אשר "ימשיכו להלך אימים על השוק"; האטה בקצב צמיחת רווחי החברות ברבעון השני של 2007, בהשוואה לקצב הצמיחה ברבעון המקביל אשתקד; וכן עלייה ברמת התנודתיות של שוק המניות.

אצל החברות הישראליות, מניית נס טכנולוגיות ירדה ב-2.6% למחיר של 12.4 דולר לאחר שהחברה דיווחה על המשך השחיקה ברווחיה ברבעון השני של 2007 בשל העלייה בהוצאות השכר ולמרות הגידול בהכנסות. נס, המספקת שירותי תכנות ומחשוב לחברות ולארגונים, סיימה את הרבעון השני עם רווח של 4.2 מיליון דולר, המשקף צניחה של 30% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. ההכנסות גדלו ברבעון השני ב-8% לעומת הרבעון המקביל והסתכמו ב-125.8 מיליון דולר - ברף התחתון של התחזית המוקדמת של החברה - ונמוך מהתחזית הממוצעת בשוק להכנסות של 127.6 מיליון דולר.

מניית אמדוקס עלתה ב-2.3% למחיר של 36.8 דולר לאחר שצנחה ב-10% בשבועיים האחרונים. אמדוקס האריכה את חוזה ההתקשרות שלה עם מפעילת התקשורת האפריקאית, טלקום דרום אפריקה, בעסקה המוערכת בשוק בעשרות רבות של מיליוני דולרים.

אמדוקס דיווחה היום כי תמשיך לספק שירותי תחזוקה ותמיכה לתוכנות הבילינג (חיוב), ה-CRM (ניהול קשרי לקוחות) וניהול ההזמנות של טלקום דרום אפריקה במשך חמש השנים הקרובות. טלקום דרום אפריקה היא לקוחה של אמדוקס מאז 1999.

מניית מלנוקס הצליחה לשבור צניחה של 17% בשבוע שעבר עם עלייה של כ-7.7% למחיר של 19.2 דולר. מלנוקס פירסמה תוצאות כספיות חזקות לרבעון השני, אך המניה החלה לרדת עוד בטרם חשיפתן.

מניית צורן, יצרנית השבבים למוצרי האלקטרוניקה כגון מצלמות דיגיטליות ו-D.V.D, עלתה ב-4% למחיר של 19.8 דולר לאחר שאיבדה בשבוע שעבר 4% למרות תוצאות כספיות טובות.

מניית אורכית איבדה כ-2.7% למחיר של 7.6 דולרים, חזרה למחיר שפל של 9 חודשים והשלימה צניחה של 23% מתחילת השנה. אורכית, המפתחת מערכות להעברה מהירה של נתונים על גבי רשתות תקשורת עירוניות, לא מסרה על חוזה משמעותי כבר חודשים רבים והמשקיעים בה מתחילים לאבד סבלנות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully