וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טרגדיה שייקספירית בפרסית

יוני מנדל

30.7.2007 / 16:54

המחזאי האירני בהרוז גריב מאמין שארצו היא במה ייחודית לפריחה תרבותית ולשבירת מוסכמות. קבלו את מקבת עם 88 בובות

"תיאטרון הבובות האירני הלאומי החליט לשבור את הכללים", מדווחות סוכנויות הידיעות מטהרן. לדבריהן, "הוא הופך מתיאטרון שרבים תופסים אותו כילדותי ופשוט לאחת הבימות המציגות את המורכבים והחשובים של מחזות העולם". את העיבוד האחרון של התיאטרון מבצע המחזאי האירני בהרוז גריב שבחר לביים לתיאטרון-בובות את [[מקבת]] של [[וויליאם שייקספיר]]. "אירן", הוא טוען, "היא מקום מצוין לפריחה תרבותית ולשבירת מוסכמות".

בראיון לרשת אל-ג'זירה אמר גריב, כי "בתיאטרון הבובות קיימים כלים ייחודיים להעברת מסר". לדבריו, "התחום פורח באירן אחרי שנים בהן למדנו את טכניקות בניית הבובות בחו"ל, וכבר ניתן לראות את התוצאות". לדבריו, "המחזה הקודם שהעלינו היה 'רוסתום וסהלב' שהוא מחזה פרסי מסורתי. הצגנו אותו בפסטיבל עולמי בפראג בהשתתפות 40 מדינות וזכינו למחמאות רבות ואף בפרס חביבי הקהל".

"הגיע הזמן שנלמד את העולם"

גריב סיפר שכעת הוא וצוותו כבר מוכנים להשקיע מאמצים בלימוד טכניקות מודרניות של תיאטרון בובות ברחבי העולם. "מבחינת יכולות של בניה, הרכבה ותפעול תיאטרון בובות אנו בין שלוש המדינות המפותחות ביותר בעולם", אמר גריב, "ואין סיבה שלא נחלוק את הידע הזה".

לדבריו, "רק במחזה מקבת לבדו משתתפות 88 בובות שיוצרו כולן באירן, במלאכת מחשבת. זהו לא דבר פשוט כלל לתפעל 88 בובות לכדי מופע מלהיב ומרתק".

מקבת (באנגלית: The Tragedy of Macbeth) הוא אחד המחזות הפופולריים ביותר של שייקספיר ונחשב לטרגדיה הקצרה ביותר שכתב. המחזה נכתב בשנת 1606.

בשנת 1874 כתב המלחין האיטלקי [[ג'וזפה ורדי]] אופרה בהשראת המחזה הנושאת גם היא את השם מקבת'. סיפור המחזה הוא סיפורו של מקבת' מלך סקוטלנד והוא מלא בביקורת על בוגדנות בין חברים ועל תשוקה לכוח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully