וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיאד התקפל לאור האיומים

יוני מנדל

30.7.2007 / 15:56

ראש הממשלה הפלסטיני קרא להמשך ההתנגדות המזויינת נגד ישראל. רק לפני 3 ימים הוא החליט למחוק את המילה "התנגדות" מהמצע

"העם הפלסטיני הוא עם החי תחת כיבוש וה'מוקאוומה' (ההתנגדות המזויינת) היא זכותו הטבעית", כך אמר ראש הממשלה הפלסטינית [[סלאם פיאד]], בנאום שנשא היום בקהיר. סוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" מדווחת, כי פיאד אמר את הדברים בכינוס מדינות הליגה הערבית, בו הוא משמש כראש המשלחת הפלסטינית.

פיאד הסביר את העובדה שהמילה לא נמצאת במצע ממשלתו בכך ש"היא תמיד נתפסת כמהלך חמוש, למרות שלא כך הם פני הדברים". לדבריו, "מהי התנגדות לכיבוש, אם לא נקיטת מאמצים לחזק את היציבות של הפלסטינים? האם זה לא מה שממשלתי עושה?".

3 ימים של איומים על חייו

דבריו של פיאד נאמרים שלושה ימים אחרי שפורסמו קווי היסוד של ממשלתו, שהיוו תפנית יחסית לממשלות קודמות. לראשונה מאז כוננה הרשות לא הופיע במצע החדש של הממשלה הפלסטינית המילה הערבית "מוקאוומה", המציינת התנגדות לכיבוש הישראלי בשטחים, לרבות התנגדות אלימה. תחת זאת הודגשה במצע ממשלת פיאד מחויבות הפלסטינים לקיים משא ומתן לשלום עם ישראל.

מאז פורסם המצע החדש ספג פיאד ביקורת קשה מצד ארגוני חמושים פלסטינים שראו במחיקת המילה בגידה באינטרסים הפלסטינים. פלוגות סלאח-א-דין, הזרוע הצבאית של ועדות ההתנגדות העממית, אף איימו על חייו של פיאד וטענו שהם יגיבו להחלטתו כפי שמגיבים "להחלטות של הכיבוש הישראלי". לדברי דובר התנועה אבו-עביר, היה במחיקת המילה "הודאה בלגיטימציה של הכיבוש, ויתור על ירושלים ושאר האדמות הפלסטיניות הכבושות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully