וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חדשות פשוטות: צריכת החשמל בימים חמים

נעה נבט

30.7.2007 / 14:04

מה קורה כשכולם מפעילים מזגנים? איך מתמודדת חברת החשמל עם הביקושים? מתי חייבים להפסיק את הזרם? המדור לפשטות תקשורתית

החום הקיצוני ששורר בימים האחרונים הביא את צריכת החשמל לשיא חדש. אתמול בשעה 14:30 עמד הביקוש על 10,040 מגה-וואט. יכולת הייצור הזמינה של חברת החשמל עמדה באותה השעה על 10,500 מג -וואט, מה שהותיר בידיה רזרבה מינימלית של כ-4.4% בלבד.

כשהרזרבה מגיעה לאפס, פשוט אין מספיק חשמל לכולם, וחייבים להחליט מי מקבל אותו ומי לא. פעם קראו לזה הפסקת חשמל יזומה, עכשיו מעדיפים את המילה "מאולצת". המשמעות היא שחלק מהצרכנים נשארים בעלטה, כי אי אפשר לעמוד בביקוש. איך מחליטים למי יהיה מזגן ולמי לא? עדיפות ניתנת כמובן למערכת הביטחון, לבתי חולים ולמפעלים. רק אחר כך מתחשבים באזרחים הפשוטים.

כל תחנות הכוח עובדות

בחודש יוני שעבר הפסקות החשמל האלה גרמו לתוצאות עגומות: מעליות שנתקעו, רמזורים שהפסיקו לפעול ולפחות תאונת דרכים קטלנית אחת. הקיץ, מקווים בחברה שלא יהיה צריך להוריד את השלטר, אבל אי אפשר להבטיח.

זה תלוי במידה רבה במזג האוויר, אך גם בתקלות בלתי צפויות שעלולות לשבש את ייצור החשמל. בשנה שעברה הבעיה היתה גדולה יותר, מפני שתחנות הכוח רידינג, אלון תבור וגזר הושבתו בגלל בעיות בירוקרטיות. השנה כל תחנות הכוח עובדות כרגיל, עובדה שתסייע להתמודד עם הביקושים, ואולי תמנע הפסקות חשמל מאולצות.

כשהביקוש לחשמל מגיע לרמות גבוהות, בחברת החשמל מבקשים מכם, הצרכנים, לעשות כמה דברים שיסייעו לכולנו. החברה ממליצה שלא להשתמש במכשירים בעלי צריכת חשמל גבוהה ("זוללי חשמל") בשעות שיא החום, 18:00-12:00. אם התכוונתם להפעיל את מדיח הכלים, לעשות כביסה או לאפות בתנור, עדיף לדחות את המלאכה לשעה מאוחרת יותר. בנוסף, ממליצים בחברה להעלות את טמפרטורת המזגן ל-25 מעלות. זה יחסוך לכם כסף, ויקל על חברת החשמל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully