וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נוסעים לארה"ב? ייתכן שלא תצטרכו ויזה

דפנה מאור

30.7.2007 / 13:41

ישראל עשויה להצטרף למדינות שאזרחיהן פטורים מוויזה ל-90 יום. אל תארזו עדיין: ייתכן שהמשרד לבטחון פנים האמריקאי יתנגד

ישראל צורפה לרשימת המדינות שיש להן סיכוי גבוה להצטרף למדינות שמותר לאזרחיהן לבקר בארצות הברית עד 90 יום ללא ויזה שניתנה מראש. הקונגרס האמריקאי אישר בשבוע שעבר הצעת חוק, המקטינה את רף המועמדות לרשימת המדינות הפטורות מוויזה.

החוק נחקק במסגרת חוקי בטחון הפנים בארצות הברית. כיום מותר ל-27 מדינות להשתתף בתוכנית הפטור מוויזה. רוב מדינות אלו הן ממערב אירופה, בנוסף ליפן ואוסטרליה. הרשימה התבססה על רף הקובע כי אם סף הדחייה של בקשות לכניסות לארצות הברית (שאינן בקשות הגירה) של אזרחים מהמדינה הוא נמוך מ-3%, למדינה יש זכאות לפטור מלא. כלומר: אם בפועל עוצרת משטרת הגבולות 3% מכלל תושבי בריטניה בכניסה לארצות הברית, או פחות, בריטניה זכאית להיות ברשימה.

עתה העלה הקונגרס את הרף, וכל מדינה ששיעור דחיית המבקרים ממנה נמוך מ-10%, יכולה לבקש לקבל את הפטור מאשרת תייר לאזרחיה. ישראל, ארגנטינה, אסטוניה, דרום קוריאה וטייוואן הן בין 12 המדינות שעונות על הדרישות החדשות.

המשרד לביטחון פנים בארצות הברית יהיה זכאי לבחון את הבקשה של כל מדינה שמבקשת פטור מוויזת תייר לאזרחיה, בהתבסס על שיתוף פעולה בין רשויות החוק במדינות השונות. כלומר - יש סיכויים שבקשת ישראל להיכלל ברשימת הפטור תידחה. לשון החוק, עם זאת, מבהירה כי הקונגרס משתמש בחוק החדש כדי להיטיב עם "שותפנו הקרובים ביותר".

מדינות שלא ייכללו ברשימה המועמדות החדשות כוללות את רומניה ופולין, אשר שיעור הדחייה של מבקשי בקשות שלהן עולה על 25%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully