וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אינגמר ברגמן הלך לעולמו

חן רוזנק

30.7.2007 / 11:57

הבמאי והתסריטאי השבדי, אחד מיוצרי הקולנוע החשובים ביותר, מת בגיל 89. בין סרטיו הידועים "החותם השביעי", "תותי הבר" ו"מעיין הבתולים"

יוצר הקולנוע האגדי, שנחשב לאחת מדמויות המפתח בקולנוע המודרני, אינגמר ברגמן, הלך לעולמו בגיל 89. הבמאי והתסריטאי השבדי, שעבד גם על המסך הגדול וגם בתיאטרון, מת בביתו שבאיי פארו. ב-60 שנות קריירה, ברגמן ביים יותר מ?40 סרטי טלוויזיה וקולנוע, ומספר רב מאוד של מחזות תיאטרון בשבדיה ומחוצה לה.

ברגמן נודע בין השאר בזכות סרטיו "החותם השביעי", "תמונות מחיי נישואין", "סונטת סתיו", "זעקות ולחישות", "פרסונה" ו"תותי בר". הוא היה מועמד בעצמו תשע פעמים ואף זכה בשלושה פרסי אוסקר לסרט הזר הטוב ביותר בין 1961 ל-1984, עבור "מעיין הבתולים", "מבעד לזכוכית האפלה" ו"פאני ואלכסנדר".

"הוא כנראה יוצר הקולנוע הגדול ביותר"

ברגמן נולד ב-1918 באופסלה, שבדיה, לאב כומר. הוא למד באוניברסיטת שטוקהולם והתעניין בתיאטרון ומאוחר יותר גם בקולנוע. ביצירותיו עסק בשאלות קיומיות על מוסר, בדידות ואמונה. ברגמן אף כתב כמה נובלות וספר אוטוביוגרפי.

ב?1982 ביים את הסרט "פאני ואלכסנדר" והכריז שזה יהיה סרטו האחרון, ולאחריו יתרכז יותר בעבודתו בתיאטרון. מאז הוא ביים כמה סרטי טלוויזיה, כתב מספר תסריטים, ועבד בתיאטרון.

הוא היה נשוי חמש פעמים והשאיר אחריו שמונה ילדים. ברגמן היה מוערך במיוחד בקרב תעשיית הקולנוע- "הוא כנראה יוצר הקולנוע הגדול ביותר, מאז המצאתה של המצלמה", אמר עליו וודי אלן ביום הולדתו ה-70.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully