וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"האחיות הבולגריות נאנסו באכזריות"

יוני מנדל

30.7.2007 / 11:23

כך מאשים הרופא הפלסטיני שנכלא עם 5 הבולגריות בלוב, באשמה שהדביקו ילדים באיידס. "חוטי חשמל הוחדרו לאיברי המין שלנו"

אשרף חג'וג', הרופא הפלסטיני שהיה כלוא בלוב באשמת "הדבקה מכוונת בנגיף, האיידס" האשים אמש את השלטונות בלוב, כי התעללו בו ובחמש האחיות הבולגריות שנכלאו יחד איתו. השישה נעצרו בשנת 1999 ומאז הוחזקו בתנאים קשים במחנה צבאי מחוץ לטריפולי.

חג'וג' סיפר שהוא וחמש האחיות נכלאו כל אחד בנפרד בתוך צינוק קטן מאוד, ש"בקושי ניתן היה לשכב בו". "היינו כלואים במקום מבודד מחוץ לטריפולי", אמר הרופא, "אף אחד לא יכול היה לשמוע את צעקותינו בזמן ההתעללות".לדבריו, "זה היה גיהינום. הם הכניסו כלבי משטרה רצחניים לחדר שלי והורו להם לתקוף אותי. הם מנעו ממני שינה, הם הרביצו לי, זה היה סיוט מתמשך".

"הזריקו להן את נגיף ה-HIV"

לדברי חג'וג', "השוטרים הלובים היממו אותנו במכות חשמל והתעללו בנו רציפות במשך עשרה חודשים. לעיתים הם החדירו אלקטרודות חשמליות לאיברי המין שלנו. הם אנסו את האחיות הבולגריות שוב ושוב ולעיתים אף הכריחו אותי לצפות בזה". לדבריו, "בנוסף לכך השומרים הלובים הזריקו לאחיות הבולגריות חומרים שונים לגוף". חג'וג' אמר שהשומרים אמרו לאחיות שהם מחדירים להן את נגיף ה-HIV, כדי שידביק אותן באיידס".

לדברי חגו'ג' הדבר הנוראי ביותר שקרה לו הוא האיום של השמורים הלובים, כי יביאו את אחת מאחיותיו לתא ויאנסו אותה אל מול עיניו. "זה שכנע אותי לחתום על כל דבר שהם ביקשו ממני", אמר הרופא הפלסטיני.

הרופא וחמש האחיות עבדו בבית חולים לילדים בלוב. משהתפרץ נגיף האיידס במקום האשימו השלטונות הלוביים את השישה בהפצתו והם נשפטו על כך. בסופו של המשפט נגזר עליהם גזר דין מוות אולם הוא הומר לאחר מכן במאסר עולם. לפני כשבוע, בהתערבות רעייתו של נשיא צרפת, התאפשר מתן חנינה לשישה. לא ברור מה קיבלה לוב בתמורה. כעת, מששוחררו השישה, הם מתכוונים לתבוע את הממשלה הלובית על ההתעללות בהם בשנים בהם היו בשבי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully