וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עזה: גל ראשון של פלסטינים חזר ממצרים

יוני מנדל

29.7.2007 / 20:25

כ-100 פלסטינים, מתוך 5,000 ששהו במצרים מאז השתלטות חמאס, חזרו לביתם. בשבוע הקרוב יחזרו לעזה אלף פלסטינים בכל יום

אחרי שעות של המתנה בחום וכמעט חודשיים של עיכובים בצד המצרי קיבלו היום 100 פלסטינים את האישור המיוחל לכניסה חזרה לרצועת עזה. מרביתם של הנכנסים היום לרצועה הם חולים שחוזרים מטיפולים רפואיים במצרים, והם מהווים את הגל הראשון של השבים. במצרים נמצאים כ-5,000 פלסטינים האמורים לשוב לביתם, ועוד כ-2,000 פלסטינים הנמצאים ברחבי העולם ולא יכולים לטוס לקהיר, בשל סירובה של מצרים לקלוט עזתים נוספים עד שתתברר סופית אפשרות כניסתם לרצועה.

אמל הליל, בת 45, היתה הראשונה לחצות את הגבול ולחזור לעזה אחרי חודשיים של המתנה במצרים. לדבריה, "מצב האחרים קשה מאוד, הם סובלים ממחסור בציוד, מזון ותרופות". הליל אמרה לעיתונאים הפלסטינים הרבים שהקיפו אותה, כי "למרות כל הקושי ברצועת עזה, אין כמו לשוב הביתה".

מחר יוחזרו 500 פלסטינים נוספים

סוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" מדווחת, כי כניסתם של הפלסטינים התאפשרה הודות להשגת הסכם ישראלי-מצרי-פלסטיני. לפי ההסכם, תתאפשר היום חזרתם של 100 פלסטינים, מחר תתאפשר חזרתם של 500 נוספים והחל מיום שלישי תותר כניסתם של 1,000 פלסטינים כל יום. לפי ההסכם, הכניסה לרצועה תיעשה דרך מנגנון עוקף חמאס: הפלסטינים ייכנסו תחילה דרך מעבר מצרי-ישראלי (אל-עוג'א) ולאחר מכן דרך מעבר "הומניטרי" דוגמת ארז או סופה.

מעבר רפיח נסגר עם השתלטות חמאס על רצועת עזה ומאז הוא לא נפתח ליוצאים או לנכנסים. מזה כחודשיים, ישראל, האיחוד האירופאי והמצרים לא היו מוכנים לנהל את פתיחתו עם חמאס, ולכן לא התאפשרה פתיחתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully