וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השבוע בעירק 23-29.07.07

שי אילן

29.7.2007 / 19:53

מכוניות תופת, גופות ירויות בנסיבות לא ברורות וקורבנות בחגיגות חצי גמר גביע אסיה. מקווים שחגיגות הגמר יעברו בשקט

השבוע נפתח בארבעה פיצוצים של מכוניות ממולכדות בבגדד, בהם נהרגו 17 בני אדם ונפצעו 38. שלושה חיילים אמריקאים נהרגו ביום שני, שניים מהם בבגדד ואחד בסמרה. באיסקנדריה נמצאו 3 גופות של אנשים שנורו בנסיבות לא ידועות. ביום שלישי נהרגו 26 בני אדם בעיר הילא, בפיצוץ מכונית ממולכדת. 24 בני אדם נמצאו מתים ברחובות בגדד, רובם קורבנות של אלימות בין הפלגים האיסלמיים. על רוב ההרוגים נראו סימני עינויים. ביום רביעי נהרגו באירועים שונים בבגדד כ-50 אוהדי כדורגל שחגגו את ניצחון נבחרת עירק על דרום קוריאה בחצי גמר גביע אסיה. באיסקנדריה נמצאו 5 גופות של אנשים שנורו ביום רביעי.

ביום חמישי נהרגו 25 בני אדם בפיצוץ מכונית ממולכדת במרכז בגדד, בגדד. 115 בני אדם נפצעו באותו אירוע. ברחובות הבירה נמצאו 38 גופות. יום חמישי היה קטלני ביותר לצבא ארצות הברית – חמישה חיילים נהרגו, שלושה מהם בדיאלה ושניים בבגדד. ביום שישי נהרגו שבעה מאנשי יחידת הקומנדו של המשטרה העירקית בסמרה, כשעלו על מטען צד. שבע גופות נמצאו ברחובות בגדד. ביום שישי נהרגו ארבעה בני אדם בפיצוץ מכונית ממולכדת בבגדד.

היום נמצאו גופות של 20 בני אדם בבגדד. כוחות ארצות הברית הרגו ברחבי עירק שמונה בני אדם החשודים כאנשי אל קאעדה. נקודת האור היום, מבחינת העם העירקי, הייתה הזכיה בגביע אסיה, לראשונה בתולדות המדינה. המשחק נערך בג'קרטה שבאינדונזיה ואיחד סביבו לראשונה מזה זמן רב סונים, שיעים וכורדים בגאווה לאומית משותפת.

בעקבות החשש שאזרחים ייפגעו בחגיגות, כמו בשבוע שעבר, הוטל עוצר ונאסרה נסיעת מכוניות. בשעות אלה נמסר על אזרחים רבים שיורים יריות שמחה באוויר, למרות שגם זה נאסר. בסך הכל נהרגו השבוע 15 חיילים אמריקאים. את מספר החיילים והאזרחים העירקים שנהרגו קשה, כרגיל, לאמוד, אך מדובר במאות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully