וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפגניסטן: אולטימטום חדש לשחרור החטופים

29.7.2007 / 16:37

דובר הטליבן אומר ש-22 הדרום קוריאנים יחוסלו אם לא ימולאו תביעות הארגון עד מחר בבוקר. הטליבן לא מוכן לוותר על שחרור אסירים

ה[[טליבן]] קבע אולטימטום חדש למיצוי המשא ומתן על החטופים הדרום קוריאנים ב[[אפגניסטן]]. האולטימטום נקבע למחר בשעה 10:30. הבוקר הודיע דובר הטליבן שהדרך היחידה לשחרורם תהיה תמורת שחרור אסירים. צוות מטעם הממשלה ניסה היום להגיע לאנשי הטליבן המחזיקים בחטופים, אבל לא הצליח בשל חשש לבטחונו. הצוות קיווה לשכנע את החוטפים לשחרר את הקוריאנים ללא תנאים.

אתמול אמר סגן שר הפנים האפגני שאם השיחות ייכשלו, אפגניסטן עשויה להשתמש בכוח כדי לנסות לשחרר את החטופים. דובר הטליבן קארי מוחמד יוסוף הזהיר מפני פעולה כזאת של הממשלה. "אין צורך בשיחות נוספות. העברנו לממשלה רשימה של אסירים של הטליבן שיש לשחרר", אמר יוסוף. החוטפים הרגו בשבוע שעבר את מנהיג הקבוצה הנוצרית, אבל מאז פרסמו כמה אולטימטומים ולא ממשו את איומם להרוג את הנותרים.

18 מן החטופים שנותרו הן נשים וארבעה גברים. החטופים מוחזקים בקבוצות קטנות במספר מקומות, כדי למנוע ניסיון מרוכז לשחררם.

דובר הטליבן אמר גם שחלק מהחטופים חולים. ממשלת קוריאה ביקשה לשלוח להם תרופות, אבל מושל המחוז בו הם מוחזקים, מירג'ודין פתן אמר שלא ניתן היה ליצור קשר עם החוטפים כדי להעביר את התרופות. בקוריאה החטיפה מוסיפה להיות במוקד החדשות. "אני מקווה שהמשא ומתן יתקדם", אמרה היום יו-ג'ונג הי, אחותה של אחת החטופות. "אני רק רוצה לראות אותה, זה הכול. לראות את פניה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully