וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרישה להדחת אלוף פיקוד העורף

שרון נובק

29.7.2007 / 15:26

התנועה לאיכות השלטון דורשת להדיחו, לאור דו"ח המבקר שקבע כי הוא כשל בטיפול בעורף במלחמה. "האלוף מסרב לקחת אחריות"

על שולחנותיהם של ראש הממשלה אהוד אולמרט, שר הביטחון אהוד ברק והרמטכ"ל גבי אשכנזי הונחה הבוקר דרישתה של [[התנועה למען איכות השלטון]] בישראל להעביר את האלוף יצחק גרשון מתפקידו כ[[אלוף פיקוד העורף]], בעקבות פרסום [[דו"ח מבקר המדינה]].

דו"ח המבקר, שפורסם בשבוע שעבר, קבע, כי למרות הצרכים והמצוקות בעורף במהלך [[מלחמת לבנון השנייה]], התעלם האלוף מהנחיות שר הביטחון, ונמנע מלפעול לגיוס מילואים של פיקוד העורף ולהפעילם לצורך טיפול במגוון מצוקות העורף. "היעדר כוח אדם זה לא אפשר לפיקוד העורף למלא את המשימות ששר הביטחון ביקש להטיל עליו ושביצועם יכול היה לשנות את מצבה של האוכלוסייה המותקפת", נכתב.

לכשלים אלו מתווספים מחדלים בהיערכות ובתפקוד פיקוד העורף לפני המלחמה ובמהלכה ובבעיות בשיתוף פעולה עם גופים נוספים. התנועה קובלת גם על התנערותו של גרשון מכשליו. "חומרה יתרה יש לייחס לכשלים אלה, על רקע העובדה, כי האלוף אינו מקבל את הביקורת, ממשיך לעמוד על הפרשנות המצומצמת לגבי תפקידי פיקוד העורף, ולא קיבל אחריות על הכשלים ועל המחדלים שעלו בביקורת" נכתב.

במכתבה הדגישה התנועה לאיכות השלטון, כי "גרשון ראוי לכל שבח, הוקרה ותודה על שורה ארוכה של תפקידים אותם מילא", אך הוסיפה, כי אין בכך כדי לגרוע מחומרת הכשלים היסודיים בתפקודו כמפקד פיקוד העורף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully