וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמנת תבוסה למפלגת השלטון ביפן

29.7.2007 / 13:02

על פי התוצאות המוקדמות איבדה מפלגתו של ראש הממשלה, שינזו אבה את הרוב בבית העליון. למרות זאת, אבה לא יתפטר

מפלגת השלטון השמרנית של יפן ככל הנראה הובסה בבחירות לבית העליון. למרות הסברה שתבוסה כזאת תוביל את ראש הממשלה [[שינזו אבה]] להתפטר, אם תסריט זה יתממש, אבה הודיע כי הוא מתכוון להישאר בתפקיד. אחרי בחירות שנערכו במזג אוויר סוער ובגשם שוטף פורסמו התוצאות הראשוניות. על פי התוצאות, המפלגה הדמוקרטית, מנהיגת האופוזיציה ביפן תזכה ב-55 עד 65 מושבים בבית העליון, ותהפוך בכך למפלגה הגדולה בבית. המפלגה הדמוקרטית-ליברלית של אבה תזכה ב-31 עד 43 מושבים בלבד. בבית העליון 244 מושבים ובבחירות אלו נבחרו מחציתם.

אלה הבחירות הראשונות שנערכות ביפן מאז החליף שינזו אבה את ראש הממשלה הקודם [[ג'וניצ'ירו קואיזומי]] לפני עשרה חודשים. אבה הבטיח לחזק את מעמדה הביטחוני של יפן, לשנות את החוקה הפציפיסטית ולקדם את הכלכלה. למרות התבוסה, הממשלה עדיין תשמור על כוחה בגלל הרוב הגדול שיש לה בבית התחתון, הבוחר את ראש הממשלה, אולם היא תתקשה להעביר חוקים.

אבה מנותק מהעם

למפלגת השלטון אין היום מועמד בולט שיוכל להחליף את אבה. אם אכן תזכה מפלגתו של אבה בפחות מ-40 מנדטים, יתקשה אבה להתמודד עם מבקריו. לאחרונה היו מעורבים בכירים בממשלתו במספר שערוריות כלכליות. שר החקלאות שלו, טושיקאטסו מטסוקה התאבד התאבד בגלל שערוריית שוחד, שר הביטחון הושעה בגלל התבטאויות בזכות הטלת פצצת האטום האמריקאית ואחרים נחשדו בפלילים. הישגו העיקרי של אבה הוא חיזוק הקשרים עם סין ודרום קוריאה, שהיו צוננים בתקופת קואיזומי.

מלכתחילה היתה צפויה לשינזו אבה משימה לא קלה, להיכנס לנעליים של קודמו הפופולרי. אבה לא קשוב כמו קואיזומי לרחשי ליבם של ההמונים, אומרים מבקריו, והוא מתעניין יותר בחינוך לפטריוטיזם מאשר בחיי היום יום של אזרחים פשוטים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully