וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצרים: נדרוש מהאו"ם לחקור את רצח השבויים

יוני מנדל

29.7.2007 / 11:34

השר לענייני חוקה: קיים חשש שהצבא הישראלי רצח ב-1967 שבויי מלחמה מצרים. הדיון בפרשה נפתח בעקבות הסרט "רוח שקד"

"מצרים לא מתכוונת לסגור את פרשיית רצח השבויים", כך אמר אמש ד"ר מופיד שיהאב השר המצרי לענייני חוק וחוקה. לדבריו, "החשש המצרי כי יחידות בצבא הישראלי רצחו בשנת 1967 שבויי מלחמה מצרים עדיין לא התפוגג, והוא זה שהוביל להחלטה שלא לוותר על חקירה בעניין". השר אף אישר ש"מצרים הגישה לאו"ם דרישה רשמית לפתוח בחקירה מקיפה על מנת להגיע לחקר האמת בפרשה, ולבוא חשבון עם הפושעים שביצעו את הרצח".

סוכנות הידיעות המצרית "א-שרק אל-אווסט" מדווחת, כי את הדברים אמר ד"ר שיהאב בהרצאה שהתקיימה באוניברסיטת [[אלכסנדריה]] המצרית.

"הסרט פגע ביחסים עם מצרים"

פרשיית רצח השבויים נפתחה בחודש מרץ 2007 בעקבות הסרט הישראלי "רוח שקד" של הבמאי רן אדליסט. הסרט עסק ביחידת סיירת שקד ובפועלה במהלך מלחמת ששת הימים ואחריה. אחרי שידורו הועלו במצרים טענות שמהסרט עולה כי חיילי סיירת שקד הרגו 250 שבויים מצרים במלחמת ששת הימים, בעת שבנימין בן אליעזר היה סגן מפקד הסיירת. בעקבות הקרנת הסרט ביטל בן אליעזר, המכהן כיום כשר התשתיות, ביקור שהיה מתוכנן לו במצרים.

בארוע זיכרון לחללי הסיירת לפני כשלושה חודשים התייחס בן אליעזר לסערה שעורר הסרט. לדבריו, בעקבות הקרנתו "נפגע המרקם העדין של היחסים בינינו לבין המצרים, וביני לבין צמרת המשטר במצרים". בן אליעזר התייחס גם לטענות כאילו רצחו חייליו שבויי מלחמה. "אני זוכר את ההנחיות והתדריך שלי באותם ימים, והם גם כתובים. הוריתי לא לגעת באנשים בלי נשק, ומי שבורח לתת לו לברוח", אמר בן אליעזר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully