וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הותיקן נגד 'הצלב הגדול בעולם'

29.7.2007 / 10:31

קבוצת אנשי דת נוצרים חתמו על גילוי דעת נגד התכנית להקים בנצרת צלב ענק, בטענה שהפרוייקט יפגע ביחסים עם המוסלמים בעיר

התכנית להקים בנצרת את 'הצלב הגדול בעולם', שנחשפה לפני כמה שבועות, נתקלה לאחרונה בקושי בלתי צפוי. קבוצת מנהיגים נוצרים חשובים מרחבי הארץ, כולל הפטריארך הלטיני מישל סבאח, פרסמו גילוי דעת המתנגד לפרויקט הבנייה השאפתני.

בגילוי הדעת, עליו חתומים גם נציגים רשמיים של הכנסייה הקתולית בירושלים ובנצרת, מזהירים אנשי הדת מפני יצירת סכסוך דתי בעיר נצרת בין הרוב המוסלמי למיעוט הנוצרי. כמו כן, הם טוענים כי הצלב הענק אינו נחוץ כדי למשוך תיירות נוצרית לנצרת - העיר בה ניצבת 'כנסיית הבשורה' במקום בו שמעה מרים את הבשורה על קדושתו של ישו.

סיבה נוספת למתיחות סביב הצלב המתוכנן היא פרשת מסגד שיהאב א-דין, שהסעירה את נצרת בין השנים 1998 ל-2003. כזכור, ממשלת ישראל החליטה, בעקבות לחץ כבד ואיום בנתק דיפלומטי מצד הותיקן, לפסול תכנית להקמת מסגד גדול במרכז נצרת, במקום בו קבור המנהיג המוסלמי החשוב שיהאב א-דין, אחיו של צלאח א-דין. כעת טוענים גורמים בעיר כי יש טעם לפגם בכך שהתכנית להקמת המסגד נפסלה, ואילו הצלב הענק זוכה לאישור.

הצלב המתוכנן יתנשא לגובה 60 מטרים ויורכב מ-7 מיליון אבנים. בפרויקט מעורבים אנשי עסקים ואנשי דת מישראל, איטליה, צרפת, ארצות הברית ודרום קוריאה. בימים אלה נאספות תרומות למימון הפרוייקט בכל רחבי העולם הנוצרי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully