וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם הרופאים הבריטים מחרימים את ישראל?

29.7.2007 / 9:26

כתב עת של ארגון הרופאים הבריטי פרסם שני מאמרי דעה, בעד ונגד הטלת חרם על מוסדות בישראל. רוב חברי הארגון מתנגדים

החרם האקדמי על ישראל חוזר לכותרות בבריטניה. כתב העת של ארגון הרופאים הבריטי פרסם בשבוע שעבר צמד מאמרי דעה, בעד ונגד הטלת חרם על מוסדות רפואיים ואקדמיים בישראל, תחת הכותרת "האם עלינו לשקול הטלת חרם על מוסדות אקדמיים בישראל?".

את המאמר בעד החרם פרסם הפרופסור טום היקי מאוניברסיטת ברייטון, ממובילי יוזמת החרם האקדמי בבריטניה. את המאמר נגד החרם פרסם הפרופסור מייקל באום מלונדון. שני המאמרים מכירים בעוולות שהכיבוש הישראלי גורם לפלסטינים. אלא שהפרופסור היקי מאמין כי חרם אקדמי יקדם את המאבק בכיבוש, ואילו הפרופסור באום טוען כי הדבר יפגע באוניברסיטאות בישראל - שמהוות מוקד לגורמי אופוזיציה שמתנגדים לכיבוש.

באום, בריטי יהודי שמגדיר עצמו 'ציוני מתון המתנגד לכיבוש ולגזענות', מציע לאמץ דרכים אחרות למאבק בכיבוש. הוא מזכיר גם את העובדה שבאוניברסיטאות בישראל ישנם סטודנטים ומרצים רבים מן המגזר הערבי.

לצד שני המאמרים, עלה באתר האינטרנט של איגוד הרופאים הבריטי סקר בסוגיית החרם האקדמי על ישראל. רוב המצביעים בסקר בחרו באפשרות של התנגדות לחרם, אולם לא ברור אם כל המצביעים הם אכן חברים בארגון הרופאים. הוויכוח בנושא גלש גם לעיתונים ולאתרי החדשות באינטרנט, שם פרסמו רופאים ואנשי אקדמיה מאמרים נוספים בעד ונגד הצעת החרם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully