וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב מחזקת את הציר האנטי-אירני

28.7.2007 / 15:31

האמריקאים יגדילו את הסיוע הביטחוני לישראל, שיעמוד כעת על 3 מיליארד דולרים לשנה בעשור הקרוב. בנוסף, ימכרו לסעודים נשק ב-20 מיליארד דולר

הממשל האמריקאי יגדיל את הסיוע הביטחוני לישראל, שיעמוד על 3 מיליארד דולרים לשנה בעשר השנים הבאות. כך דווח בקול ישראל. "הניו יורק טיימס" דיווח כי אחת הסיבות לגידול בסיוע היא עסקת נשק שארצות הברית עומדת לחתום עם ערב הסעודית בהיקף של 20 מיליארד דולרים. גורמים במשרדי החוץ וההגנה של ארצות הברית אמרו שהעיסקה תוצג בתור תגובה לההתעצמותה הצבאית של אירן, כדי להסיר את החששות מפתיחתו של מרוץ חימוש באזור המפרץ הפרסי.

על פי הדיווח, תמכור וושינגטון לריאד פצצות מונחות לוויין וספינות קרב ותשדרג את מטוסי הקרב שלה. בקול ישראל דווח, כי כדי להפיג את חששותיה של ישראל ותומכיה בקונגרס יגדיל הממשל מאוד את הסיוע הצבאי לישראל והוא יסתכם ב-30 מיליארד דולרים בעשר השנים הקרובות. כמו כן, תדרוש וושינגטון מערב הסעודית להתחייב כי הנשק החדש לא יוצב בבסיסים סמוכים לישראל. הסיוע הכלכלי למצרים יוגדל אף הוא ויעמוד על 1.3 מיליארד דולרים בשנה.

גורמים בכירים בירושלים אומרים כי התנגדות לאספקת נשק אמריקאי לערב הסעודית לא תועיל משום שהעסקה נועדה בין השאר כדי לחזק את הסעודים מול אירן. הגורמים הוסיפו כי על ישראל לשאוף לקבל נשק מתקדם יותר מהנשק שתקבל סעודיה.

העיתון מדווח עוד כי עסקת הנשק עלולה לעורר ביקורת בשל מעורבותה של ערב הסעודית ב[[עירק]]. פקידים בוושינגטון אמרו כי הממשל הסעודי אינו מונע מלוחמים סונים להסתנן לעירק ולחבור למורדים. שרת החוץ האמריקאית קונדוליזה רייס ושר ההגנה רוברט גייטס יגיעו בשבוע הבא לכמה מדינות באזור כדי לקדם את עסקת הנשק המתוכננת. בממשל מקווים כי היא תאושר עד הסתיו. הבית הלבן והפנטגון סרבו להגיב על הדיווח בעיתון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully