וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: המסחר נסגר בירידות שערים

עומרי כהן

26.7.2007 / 23:49

מדדי המניות נפלו בחדות לטובת עליות במחירי האג"ח ומדד התנודתיות. מדד הדאו ג'ונס צנח ב-2.3% ומדד הנאסד"ק איבד 1.8%

את מה שהתרחש הערב בשוק המניות האמריקאי ניתן לתאר במילה אחת - פאניקה. מדדי המניות נפלו בחדות לטובת עליות במחירי האג"ח ומדד התנודתיות, אשר משקף את מפלס החששות בשוק, טיפס לשיא של 13 חודשים. במהלך המסחר אף צנח מדד דאו ג'ונס בכ-450 נקודות - הנפילה היומית החדה ביותר מאז מארס 2001. אולם לקראת הסגירה התמתנה במקצת המגמה השלילית ודאו איבד "רק" 311 נקודות - היום השני הכי גרוע מתחילת 2007. בוול סטריט, כך נראה, ייאלצו המשקיעים להתמודד בתקופה הקרובה עם מה שהולך ומסתמן כתיקון מהיר ואגרסיווי לגל העליות האחרון.

מדד S&P 500 איבד היום עוד 2.3% ל-1,482 נקודות והשלים נפילה שבועית של 4.5% משיאו הטרי, שנקבע ביום חמישי שעבר. המצב לא היה שונה גם במדדי המניות האחרים: מדד המניות הכבדות דאו ג'ונס ירד גם הוא ב-2.3% ל-13,473 נקודות ואילו נאסד"ק מוטה הטכנולוגיה איבד "רק" 1.8% ל-2,599 נקודות, בעיקר הודות לזינוק של 6.6% במניית ענקית המחשבים והאלקטרוניקה, אפל. בשוק הסולידי, צנחה התשואה על האג"ח הממשלתיות ל-10 שנים ב-0.127% ל-4.777% ונצמדה לתשואה על האג"ח לשלושה חודשים, שירדה ל-4.77%.

ירידות השערים בארה"ב היוו המשך ישיר לגל הנפילות ששטף היום את כלל בורסות העולם, ומושפעות משלושה גורמים במקביל: מחירי הנפט שנוסקים לשמיים, המשבר המתמשך בשוק הנדל"ן למגורים בארה"ב ומה שהולך ומסתמן כתחילתו של מחנק אשראי בשוק, אשר עשוי להעיק על המשך הצמיחה בפעילות הכלכלית ולבלום את מגמת המיזוגים והרכישות.

מחיר הנפט הגולמי הולך ומתקרב לרמות השיא של קיץ אשתקד ויחד איתו עולה מפלס הפחד מפני עליית הוצאות האנרגיה של החברות והאפשרות לפגיעה ברווחיותן בשל כך. אתמול השלים הנפט הגולמי זינוק חודשי של 12% וגם היום נמשכה מגמת התייקרותו בפתיחת המסחר. עם זאת, בהמשך היום השתנתה המגמה והנפט איבד 93 סנט ל-74.95 דולר לחבית.

גם הגזרה המקרו כלכלית סיפקה היום שני נתונים חלשים מהצפוי. היקף המכירות של מוצרים בני קיימא גדל ביוני בשיעור נמוך מהצפוי של 1.4% לעומת תחזית ממוצעת בשוק לעלייה של 2% במכירות. אולם את הבשורה הרעה יותר סיפק שוק הנדל"ן למגורים. בחודש שעבר צנחו מכירות הבתים החדשים בארה"ב ב-6.6% לקצב של 834 אלף יחידות דיור בשנה. זאת, בנוסף לנתון שפורסם אתמול ולפיו מכירות הבתים הקיימים נפלו ביוני ב-3.8% לקצב שנתי של 5.75 מיליון יחידות - שפל של חמש שנים. בין יוני 2006 ליוני 2007 נפל קצב מכירות הבתים הקיימים בארה"ב ב-11.4%.

לכך התווסף גם החשש כי המשבר בענף משכנתאות הסאבפריים (משכנתאות ללווים בעלי יכולת החזר נמוכה) בארה"ב עלול להתרחב לשוק האשראי כולו. בשוק חוששים כי העיכוב בהשלמת רכישת יצרנית המכוניות קרייזלר בידי קרן הגידור סרברוס מעיד על קשיים ביכולתן של הקרנות לגייס הון למימון פעילותן. פעילות המיזוגים והרכישות סיפקה מנוע חשוב לשוקי המניות בשנה האחרונה והיחלשותה עשויה להקשות על המשך העליות בטווח הקרוב.

כמעט כל המניות הישראליות סבלו מהסנטימנט השלילי בשוק, כאשר רבות מהבכירות שביניהן רשמו ירידות חדות. ביגבנד (סימול: BBND) נחלשה ב-5.3%, אלווריון נפלה ב-4.7%, ורינט צנחה ב-2.2% נייס ירדה ב-3%, צורן איבדה 3% וטבע התממשה ב-1%.

רדוור דיווחה היום על שיפור בשורה העליונה ועל גידול בהפסד הנקי לאחר רבעון ראשון חלש שקדמה לו אזהרת הכנסות. רדוור, המתמחה בפיתוח פתרונות לניהול וניתוב עומסים באתרי אינטרנט וברשתות נתונים, דיווחה כי ברבעון השני של השנה הסתכמו הכנסותיה ב-21.5 מיליון דולר. הכנסות אלו משקפות צמיחה של 7% לעומת הרבעון המקביל ב-2006, אולם ההפסד המשיך לגדול במקביל ל-4 מיליון דולר. מניית רדוור איבדה 1.8% ל-14.2 דולר.

מניית מלנוקס שצנחה בכ-6% אמש לקראת פרסום הדו"חות, נגררה אחר המגמה השלילית ואיבדה עוד 5.4% ל-19 דולר למרות דו"חות חזקים. מלנוקס, המתמחה בפיתוח מוצרי תקשורת מבוססי מוליכים למחצה בתקן אינפיניבנד (InfiniBand), המותקנים במרכזי הנתונים של ארגונים, סיכמה את הרבעון השני של 2007 עם צמיחה של 83% בהכנסות לשיא של 19.8 מיליון דולר ועם רווח נקי של 5.6 מיליון דולר - פי 8.6 מהרבעון המקביל.

מניית סייפן צנחה ב-8.3% ל-11.7 דולר בתגובה לחולשה הנמשכת בעסקי החברה. ברבעון השני צנחו הכנסות סייפן ב-50% ל-8.7 מיליון דולר והיו נמוכות מציפיות השוק. במקביל, פירסמה החברה תחזית להכנסות של 9.5-8.7 מיליון דולר ברבעון השלישי - נמוך מציפיות השוק להכנסות של 10.6 מיליון דולר.

חברת וולטייר (סימול: VOLT) השלימה אמש הנפקה בוול סטריט לפי מחיר של 9 דולרים למניה - ברף התחתון של טווח המחירים המבוקש, אשר עוד קוצץ יום לפני ההנפקה בשל ביקושים חלשים בשוק. וולטייר גייסה כ-52 מיליון דולר לפי שווי של 184 מיליון דולר - נמוך ב-35% מהשווי המקסימלי אותו ביקשה בתחילה. ביומה הראשון בנאסד"ק נפלה וולטייר ב-7.4% ל-8.3 דולרים במחזור גבוה של 2.4 מיליון מניות.

ריט טכנולוגיות הקטנה צנחה ב-13.5% ל-1.3 דולר לאחר שדיווחה על נפילה של 38% ברבעון השני ל-4.1 מיליון דולר לעומת הרבעון המקביל אשתקד. ההפסד הנקי הרבעוני כמעט ושילש עצמו ל-1.8 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully