וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריטניה מתקרבת לחמאס?

יוני מנדל

26.7.2007 / 11:01

הניה הביך את הממשל הבריטי כשאמר ש"מאז שחרור ג'ונסטון היחסים בין חמאס לבריטניה התחזקו". בכירים בלונדון: הוא כנראה מתבלבל

בראיון לעיתון ה"גארדיאן" הבריטי חשף איסמעיל הניה, ראש הממשלה הפלסטיני המודח מטעם חמאס, כי "בין חמאס לבין בריטניה מתקיימים קשרים". לדבריו, "הקשרים הללו נועדים לשפר את יכולות הממשל של חמאס ולחזק את המנגנונים הדמוקרטיים של התנועה".

הניה טען ש"מאז ששוחרר העיתונאי הבריטי אלן ג'ונסטון, בתיווך חמאס, היחסים בין בריטניה לחמאס התעבו והתחזקו". ראש הממשלה המודח ציין ש"לונדון מעדיפה שהקשרים הללו יישארו בסוד" ולכן לא ברור מדוע בחר הניה לחשוף את הדברים בעיתון בריטי דווקא. במהלך הראיון התגאה הניה ש"בחמאס מקיימים קשרים גם עם מדינות נוספות בעולם".

בלונדון מיהרו להכחיש את דבריו של הניה. סוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" מדווחת, כי בכיר במשרד החוץ הבריטי ובכיר נוסף בקונסוליה הבריטית בירושלים הבהירו ש"אין לנו כל קשר עם חמאס". עם זאת הוסבר, ש"הקשרים שייתכן שהוזכרו הם על בסיס אישי בלבד או קונסולרי-מנהלתי (ולא פוליטי)". הבכירים הבריטים ציינו שאולי "הניה התבלבל ולא הבין שקשרים עם ארגונים בריטיים לא ממשלתיים לא מהווים קיום של קשר רשמי בין הצדדים".

לא כולם בעד חרם על חמאס

מאז נבחרה תנועת חמאס בינואר 2006 הוטל חרם כלכלי ופוליטי של כמעט כל מדינות העולם, למעט סוריה ואירן, על מנהיגי התנועה ומוסדותיה. הדברים קיבלו משנה תוקף כשאנשי חמאס כבשו באלימות את רצועת עזה לפני כחמישה שבועות. בשל המצב הפוליטי הרגיש כל כך חוששים כנראה בבריטניה מזליגת מידע כמו זה שבדברי הניה.

עם זאת, יצויין שמאז ניצחו חמאס בבחירות הפלסטיניות העריכו מספר גורמים במערכת הפוליטית העולמית כי יש לשבור את החרם שהוטל על התנועה ולבוא עימה בדברים כנציגת העם הפלסטיני. [[קולין פאואל]], מזכיר המדינה האמריקאי לשעבר, היה מהבכירים שבהם כשאמר לפני שבוע ש"אסור להתעלם מקיומו של חמאס ואסור לחפש פתרון לבעיות באזור מבלי לקחת בחשבון את המעמד של החמאס בציבור הפלסטיני".

גם חוקר תנועת חמאס הישראלי, פרופ' שאול משעל, העריך, כי "יש לקיים קשר עם תנועת חמאס, שנבחרה על ידי העם הפלסטיני".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully