וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השביתה הסתיימה - 5% תוספת שכר

26.7.2007 / 9:45

ההסתדרות והאוצר חתמו על הסכם עקרונות. בר-און: עיני גילה אחריות, ההסכם מייצג את רצון העובדים. עיני: ההסכם טוב לשני הצדדים

השביתה במשק הסתיימה. ראשי ההסתדרות והאוצר הגיעו בשעות הבוקר המוקדמות להסכם על תוספת שכר לעובדי המדינה. על פי ההסכם יקבלו עובדי המדינה עד שנת 2009 תוספת שכר של חמישה אחוזים. בשנת 2008 יקבלו העובדים תוספת של שלושה אחוזים, וב-2009 את שני האחוזים הנותרים.

כמו כן, סוכם בין הצדדים כי הענקת דרגת פרישה לעובדים קבועים תהיה קבועה, ולא תידרש הערכה מחודשת בכל פעם. ועדה משותפת של האוצר וההסתדרות תגבש בתוך שלושה חודשים הסדרים מוסכמים למבנה העסקה של עובדי המדינה.

בתגובה לסיום השביתה, אמר שר האוצר רוני בר-און כי הוא מרוצה מהסרת איום השביתה והוסיף כי יושב ראש ההסתדרות עופר עיני גילה אחריות בדרך להשגת ההסכם.לדבריו, "הסיכום מייצג את רצון העובדים, אך מתחשב גם בצרכי המשק".

יושב ראש ההסתדרות עופר עיני אמר כי ההסתדרות הצליחה למצות היטב את גורם השחיקה בשכר. לדבריו, "ההסכם טוב לשני הצדדים, והוכחנו שבהידברות אמיתית סביב שולחן המשא ומתן אפשר להגיע להסכם". עיני הדגיש כי בשלב הזה נחתם הסכם עקרונות בלבד, ולאוצר ניתן פסק זמן של שבוע כדי להגיע להסכם שכר סופי. כשייחתם ההסכם, אחד הסעיפים יהיה שקט תעשייתי, אמר עיני וקרא לעובדים לצאת לעבודה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully