וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: המסחר נסגר בעליות שערים

אסף רותם

25.7.2007 / 23:27

בסיום המסחר עלה מדד נאסד"ק בכ-0.3% ל-2,648 נקודות, ומדד דאו ג'ונס הוסיף כ-0.5% ל- 13,784 נקודות. מלנוקס נפלה בכ-6%

גם היום נמשך המסחר התנודתי שמאפיין את וול סטריט בשבוע האחרון. דו"חות חזקים של ענקית המסחר באינטרנט, אמזון, ושל יצרנית המטוסים בואינג התגברו בסיכומו של דבר על מחיר הנפט המזנק ועל דו"ח חלש במיוחד על מכירות הבתים. בסיום המסחר עלה מדד נאסד"ק בכ-0.3% ל-2,648 נקודות, ומדד דאו ג'ונס הוסיף כ-0.5% ל- 13,784 נקודות.

לעליות תרם פרסומו דו"ח של הבנק הפדרלי על מצב הכלכלה האמריקאית, המכונה "הספר הבז'", ולפיו כלכלת ארה"ב המשיכה לצמוח בקצב מתון ביוני ובתחילת יולי, זאת למרות פרסום דוחות שונים שהצביעו על מגמה מעורבת והמשך המשבר בשוק הדיור.

אמזוןהיום פורסם דו"ח מאכזב של מכירות בתים קיימים בארה"ב ביוני. מכירות בתים קיימים נפלו לשפל של חמש שנים ביוני עם ירידה של 3.8% ל-5.75 מיליון בתים. תחזית האנליסטים היתה להיקף מכירות של 5.9 מיליון בתים, וכל זאת בהמשך לירידה של 0.3% שנרשמה במאי. במקביל, הקשו על השוק הדיווחים כי הנפקות האג"ח של KKR ושל קרייזלר נכשלו היום, מה שמקשה על ביצוע עסקות עליהן כבר דיווחו החברות.

בזירת המקרו, שידר הבנק הפדרלי אופטימיות זהירה. תחזיתו של יו"ר הבנק הפדרלי בן ברננקי היא לצמיחה "מתונה" ב-2007, אשר תתפוס תאוצה ב-2008.

אולם, הסיפור של היום היה שייך לקמעונית האינטרנט הגדולה בעולם, אמזון, שדיווחה אמש לאחר הסגירה על זינוק של יותר מ-250% ברווח הנקי ברבעון השני ל-78 מיליון דולר, הודות לצמיחה ערה במכירות של מוצרי אלקטרוניקה ולצמצום בהוצאות הטכנולוגיה שלה. במקביל, העלתה החברה את תחזית ההכנסות והרווח התפעולי ל-2007 כולה. אמזון הגיבה בזינוק של 24.4%.

גם אצל הישראליות נמשכת עונת הדו"חות לרבעון השני. היום חשפה חברת התוכנה, קליקסופטוור, תוצאות כספיות טובות לרבעון השני, שכללו זינוק של 32% בהכנסות ל-10.5 מיליון דולר ורווח נקי של 1 מיליון דולר. מניית קליקסופטוור, שזינקה ב-71% מתחילת השנה בשל השיפור בתוצאות הכספיות, טיפסה ב-7.5% נוספים.

למניית מלנוקס יש נטייה מעניינת: להגיב לדו"חות החברה טרם יציאתם. כך לדוגמה, באפריל זינקה המניה בכ-7% לקראת פרסום התוצאות הטובות של הרבעון הראשון, וקודם לכך, במארס, צנחה בכ-9% לקראת דו"חות שלא הפתיעו לטובה. היום תפרסם החברה תוצאותיה לאחר הסגירה ואולם עד אז הספיקה לצנוח בכ-5.9%.

חברת תוכנה נוספת, אטיוניטי, דיווחה על גידול של 10% בהכנסות ל-3.4 מיליון דולר ועל ירידה של 28% בהפסד הנקי ל-1.3 מיליון דולר. אטיוניטי דחתה באחרונה את תוכניתה לבצע גיוס חוב בשוק ההון הישראלי ולרשום את מניותיה למסחר גם בבורסת תל אביב, בעקבות נפילה של 27% במחיר מנייתה. גם היום נמשכה המגמה השלילית והיא איבדה כ-2.1%.

סיטיגרופ העלה אתמול את מחיר היעד ל צ’ק פוינט מ-24 דולר ל-31 דולר וחזר על המלצת "קנייה" למניה, לאחר שהחברה הציגה תוצאות כספיות חזקות לרבעון השני. היום נסחרה המניה בעלייה מזערית.

הנפט עלה לשיא של חמישה שבועות בעת סגירת המסחר בבורסת הסחורות של ניו יורק על רקע דו"ח ממשלתי שציין ירידה שבועית שלישית ברציפות במלאי הנפט ועלייה בפעילות בתי הזיקוק. מחיר החוזים על הנפט למסירה בספטמבר עלה ב-3.2%. נסחרו במחיר של 75.88 דולר לחבית. עם זאת, מניות האנרגיה דווקא סבלו היום, אלון USA נפלה בכ-2% והשלימה נפילה של כ-12% בפחות משבועיים. דלק US איבדה כ-3.3%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully